I motokáry jsou teď na řízení náročnější než F1, říká Grosjean

Pilot Haasu Romain Grosjean souhlasí s Lewisem Hamiltonem v tom, že současné monoposty jsou v závodním režimu příliš snadné na řízení.

Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 13. 06 2019 — Lukáš Štěrovský

Co naplat, že aktuální generace vozů láme kvalifikační rekordy, když v závodech jsou ve srovnání se sobotou monoposty řádově o několik sekund na kolo pomalejší. „Někdy odjedete závod, a v klidu byste zvládli další dva nebo tři. Formule 1 by taková být neměla,“ vadí Lewisi Hamiltonovi.

S ním souhlasí i Romain Grosjean. „Nedávno jsem šel na motokáry s přáteli. Byly to 125 ccm s řazením. Byl jsem z nich vyřízený víc než ze závodu F1. Proč? Protože jsem na to pořád tlačil. V F1 ale šetříme palivo a také pneumatiky,“ vysvětluje Grosjean.

„V Barceloně mi přišlo, že jsme jeli tak na 50 procent potenciálu auta. Kdyby závody byly jako kvalifikace, na konci bychom měli úplně vyřízené krční svalstvo. Byli bychom unavení a naše koncentrace by polevovala. Ale neustálé šetření paliva a pneumatik má za výsledek, že to pro nás tak těžké není,“ říká pilot Haasu.

Ten nabízí i řešení k částečnému zlepšení situace. „Kdybychom se vrátili k tankování, také by to znamenalo, že bychom na startu nemuseli mít 100 kilogramů paliva, ale jen 30 až 40. Díky tomu bychom byli o pár sekund rychlejší a řízení by pro nás bylo těžší.“

Pilot Haasu by si přál, aby závody byly pro závodníky fyzicky náročnější.

Diskuse k článku

Napsat komentář