Hyundai v F1? Bývalý šéf Renaultu má jasný názor

Bývalý šéf Renaultu Cyril Abiteboul se vyjádřil k aktuální situaci bývalého týmu a také k možnému zapojení značky Hyundai do F1.

Štítky: Alpine Cyril Abiteboul Zveřejněno 20. 08 2024 — Dominik Kovář

Cyril Abiteboul strávil v Renaultu velkou část svého života. K francouzské automobilce se poprvé připojil v roce 2001 jako absolvent vysoké školy, kdy zastával pozici manažera rozvoje obchodu a generálního ředitele. Postupně se dopracoval k pozici šéfa týmu ve formuli 1. Zde se jeho cesty s Renaultem v roce 2020 rozešly.

S Renaultem to aktuálně nevypadá nejlépe. Ve formuli 1 působí pod značkou od Alpine od roku 2021 a vše nasvědčuje tomu, že při změně nových pravidel v roce 2026 již nebude mít vlastní motory. Továrna Viry-Chatillon, která čtyři desetiletí vyvíjela a vyráběla motory pro F1, se má přeměnit na technologické centrum automobilky.

Článek pokračuje níže…

ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO

Stále ani není rozhodnuto. Plánem Alpine je od roku 2026 spojit síly s Mercedesem. Zaměstnanci v továrně Viry-Chatillon byli tímto rozhodnutím znepokojeni a Renault má tuto situaci řešit s odbory.

Na celou situaci se Abiteboul dívá nerad: “Je mi líto skupiny lidí, kterou velmi dobře znám. Pracoval jsem tam 15 let, což je dlouhá doba a mnoho věcí se změnilo. Rád bych si myslel, že to není konec příběhu pro ty, kteří zasvětili svůj život formuli 1. Já už ale nejsem šéf, takže je těžké to komentovat.”

Hyundai ve formuli 1?

Cyril Abiteboul je aktuálně šéfem Hyundai Motorsport. Jihokorejská automobilka se angažuje převážně v rallyovém šampionátu WRC, v poslední době však sílí spekulace o zapojení se do série vytrvalostních závodů WEC. Je na stole i potenciální vstup do F1?

“Nemyslím si, že jsme na to připraveni,” říká Abiteboul. “Formule 1 je oddělený svět a neexistuje možnost, abychom sem přišli jako sponzor, na to jsme autentičtí. Není v našem zájmu platit cizí účty, to není náš styl. Jedinou možností by bylo přijít s vlastní technologií.”

“Zatím na to nejsme připraveni a ani se na to nesoustředíme. Možná z dlouhodobého hlediska, ale z toho krátkého nejsme připraveni. Naše jediná šance je dostat se tam v roce 2031, abychom měli minimálně pět let příprav. Vezměte si jako příklad Audi, které oznámilo vstup do F1 v roce 2021 s nástupem v roce 2026,” dodal Abiteboul.