Hungaroring po velké rekonstukci: Nové zázemí i tribuny

Prostory Hungaroringu si zasloužily modernizaci a tu také před jubilejní 40. Grand Prix Maďarska dostaly.

Štítky: GP Maďarska Zveřejněno 24. 06 2025 — Bára Goldmannová

Populární okruh Hungaroring je již v kalendáři stálicí a dal by se zařadit mezi klasiky. Od roku 1986, kdy závod vyhrál Nelson Piquet, se velká cena konala každý rok. Přestože trať jako taková prošla za léta několika drobnými úpravami, tak co se týká zázemí či tribun, ty zůstaly prakticky beze změny – až do teď.

K příležitosti jubilejní 40. velké ceny, která se bude konat od 1.-3. srpna, prošel Hungaroring za posledních 12 měsíců výraznou modernizací. Během čtvrteční tiskové konference byly odhaleny výsledky rozsáhlých stavebních a renovačních prací. Stárnoucí budova paddocku a stejně zastaralé mediální centrum nebyly pouze zrekonstruovány – v podstatě byly zcela znovu postaveny od základů.

“Cílem bylo nahradit zastaralou infrastrukturu moderní a efektivně provozovanou budovou boxů, která splňuje všechny profesionální požadavky motorsportu,” řekl generální ředitel okruhu Zsolt Gyulay, jehož slova cituje portál Motorsport.com.

Nová budova nyní obsahuje 40 garáží (36 pro týmy a čtyři pro technické služby), cateringovou a VIP zónu, administrativní kanceláře, střešní terasu a nový sklad. I když výstavba bude dokončena až v příští rok v dubnu a nové mediální centrum je stále nedokončené, tak exteriér už je hotový

“Od příštího roku budeme mít hlavní budovu, která splňuje všechny standardy. Nejen pro automobilové a motoristické akce, ale také pro konference a velká shromáždění,” dodal Gyulay a zdůraznil, že část zařízení “zatím není v provozu”, protože “byla dokončena pouze zvenčí”.

Paddock a hlavní tribuna jsou nyní spojeny dvěma novými tunely, které ale nejsou určeny pro diváky. Na ty čeká nová a moderní tribuna, kam se vejde až 10 tisíc fanoušků.

Maďarský ministr sportu Adam Schmidt připomíná, že trať a Velká cena Maďarska “se staly nedílnou součástí nedávné historie naší země. Přišly s větrem politických změn a v průběhu desetiletí se rozrostly v jedno z nejoblíbenějších míst Formule 1,” a nezapomněl rovněž zmínit její význam z ekonomického hlediska. Vloni navštívilo okruh 300 000 diváků, z čehož 80% bylo ze zahraničí.

“Hrubý domácí produkt vygenerovaný touto akcí přesahuje 26 miliard forintů (přibližně 64 milionů eur). A každý forint investovaný vládou do Hungaroringu se maďarské ekonomice vrátil více než jedenapůlnásobek své hodnoty,” pochvaluje si Schmidt.

Ačkoliv mělo Maďarsko původně smlouvu platnou do roku 2027, tak už v roce 2023 byl podepsán nový kontrakt, který zaručuje místo v kalendáři minimálně do sezony 2032. Nicméně prodloužení nebylo zadarmo. Okruh totiž musel splnit jednu důležitou podmínku, a sice modernizaci, která začala bezprostředně po podpisu smlouvy.