Hülkenberga brzdil výkon motoru, Renault nevidí cestu ze středu pole

Renault si za rámeček GP Maďarska rozhodně nedá. Po kolapsu Ricciarda v kvalifikaci se ani jednomu vozu nepovedlo v závodě dojet na bodech. Hülkenberga brzdil motor, který musel běžet v nouzovém režimu. Šéf týmu Abiteboul přiznává, že tým není ani zdaleka tam, kde chtěl před přestávkou být.

Štítky: Cyril Abiteboul GP Maďarska Nico Hülkenberg Renault Zveřejněno 5. 08 2019 — Martina Nová

Během kvalifikace na GP Maďarska se nedala přehlédnout bezmoc Daniela Ricciarda, který se ani neprobojoval do Q2. O něco lépe pro závod vyhlíželo 11. místo Nico Hülkenberga, jenže technické problémy s motorem vyřadily Renault z boje o body.

Hülkenberg přiznal, že již od startu se potýkal s nevýkoností své pohonné jednotky. „Bojovali jsme s autem. Od samého začátku jsem měl problém s motorem, což ve výsledku znamenalo, že jsem každé kolo ztrácel tři desetiny,” objasnil Němec. „To vše dělalo situaci o dost složitější a my jsme zkrátka na body neměli.”

Šéfa týmu Cyrila Abiteboula mrzelo zejména to, že nemohli zajistit Hülkenbergovi konkurenceschopné auto. „Nico mohl dosáhnout na body, ale s motorem, který musel běžet v nouzovém režimu, a s velmi nepatrnou výhodou oproti jezdcům na měkkých gumách jsme nemohli dosáhnout našeho cíle,” vysvětlil Abiteboul.

Radost francouzské stáji udělal alespoň souboj Ricciarda o 13. místo v závěru závodu s Hassem. „S Magnussenem bojval až do poslední zatáčky, což jen dokazuje, že je Daniel bojovník, který se nevzdává. Jeho náboj na trati musí být pro nás inspirací během letní přestávky. Uplynulá polovina sezony je hodně daleko za našimi cíly,” netajil nespokojenost šéf týmu.

Renault je sice jedním z továrních stájí v poli, v poháru konstruktérů se však nachází až na šestém místě za Toro Rosso. V Maďarsku žádné body nepřidal, přestože například McLaren, který používá motory Renault, dojel pátý a devátý. V průběžném pořadí jezdců obsazuje Ricciardo 11. pozici, Hülkenberg až 14. místo.

Diskuse k článku

Napsat komentář