Hülkenberg popisuje velké změny ve formulích, které řídil

Pro úvodní Velkou cenu roku 2022 místo Sebastiana Vettela, který měl pozitivní test na covid, pojede v Bahrajnu náhradní pilot Aston Martinu Nico Hülkenberg. Němec přiznal, že čelil přetížení informací a uvedl největší změny na nových vozech.

Štítky: Aston Martin Nico Hülkenberg Zveřejněno 19. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Hülkenberg přiletěl do Bahrajnu ve čtvrtek krátce po půlnoci. V pátek ráno mu tým připravil sedačku a odpoledne se zúčastnil prvních dvou tréninků letošní sezony. Takzvaný ‚super náhradník‘ si nevedl vůbec špatně.

V prvním tréninku obsadil Hülkenberg se svým Aston Martinem AMR22 čtrnácté místo. Ve druhé šedesátiminutovce Němec sice skončil sedmnáctý, kolega Lance Stroll byl ale jen o jednu desetinu sekundy rychlejší.

„Ráno jsem začal od nuly, myslím si ale, že jsem se zabydlel docela dobře a odpoledne jsme odjeli poměrně dost kol. Samozřejmě máme co zlepšovat, přes noc na to s inženýry koukneme a pokusíme se být po zbytek víkendu lepší.

Dnešek byl hlavně o přetížení informací, bylo toho skutečně hodně. Museli jsme pracovat s velkým množstvím dat. Byla to ale zábava, je fajn být zpět ve voze F1 a užívat si tu rychlost. Těším na zbytek víkendu,“ popsal svůj ‚první den‘ Hülkenberg.

Rezervní pilot Aston Martinu dále přiznal, že jej překvapily velké změny na nových vozech F1. Není se ale čemu divit, Hülkenberg svůj poslední závod v královně motorsportu absolvoval s Racing Pointem v roce 2020.

„Byl jsem až překvapen, jak odlišná nová auta jsou. Řízení jako takové je vesměs vždy stejné, pokud ale půjdu do detailů, jsou tam velké změny. Pro mě jsou tou největší změnou zřejmě pneumatiky, ty jsou opravdu odlišné.

Kvůli nim jsou také poupravené brzdy, bočnice a další věci. Jo, je to jiné a trvalo mi nějaký čas si na nový vůz zvyknout. Je to poprvé, co jsem řídil úplně nové auto, takže to je pro mě zkrátka něco nového,“ popisuje Hülkenberg novou generaci formulí.

Se svým pokrokem je však náhradník Aston Martinu spokojen, a to navzdory evidentním trablím, kterým musel Hülkenberg čelit. „Abych byl upřímný, jsem docela spokojen s tím, jak jsem si dnes v autě počínal.

Bylo pro mě důležité, abych v monopostu našel důvěru a trochu lépe jej poznal – to byl můj hlavní cíl a troufám si říct, že jsem toho dosáhl. Vzhledem k tomu, kde jsem začínal a jak málo času jsem měl na přípravu, byl to docela dobrý den.

Jsem ale realista a vím, že očekávat velké výsledky není dobrý nápad. Byl to teprve jen pátek a tréninky. Obvykle to je ten nejsnazší den z celého víkendu, protože člověk jede sám a má k dispozici poměrně dobře fungující pneumatiky,“ krotí očekávání Hülkenberg.

Německý závodník také přiznal, že ještě před usednutím do vozu AMR22 mluvil s Vettelem, který mu předal užitečné informace o tom, jak se auto chová, na co si dát s novými vozy pozor a jaký jízdní styl si nové monoposty vyžadují.