Hülkenberg inspiroval Racing Point k technickým vylepšením na voze

Hülkenbergova zpětná vazba ze Silverstonu pomohla Racing Pointu při vývoji vozu. V rozhovoru pro Motorsport.com to prozradil technický ředitel týmu Andrew Green. Na úpravy si ale v závodě na Nürburgringu musel německý závodník zvykat.

Štítky: Nico Hülkenberg Racing Point Zveřejněno 18. 10 2020 — Petr Čermák

Nico Hülkenberg nahradil v obou závodech na Silverstonu nakaženého Sergia Péreze. Týmu následně poskytl zpětnou vazbu, která pomohla při vývoji nového balíčku úprav, s nímž v posledních závodech Sergio Pérez a Lance Stroll závodili.

Sám Hülkenberg si na úpravy musel na Nürburgringu zvykat. Monopost byl totiž diametrálně odlišný od toho, s kterým závodil na Silverstonu. Na rozdíl od zbylých 19 pilotů pak neměl před kvalifikací čas se alespoň trochu seznámit s tratí a nastavením vozu.

„Na vůz jsme nasadili několik vylepšení, která jsou přímým důsledkem (Hülkenbergovy) zpětné vazby ze Silverstonu,“ vysvětlil technický ředitel Racing Pointu Andrew Green. „Je to zajímavé. Jeho zpětná vazba nám v závodě pomohla.“

„Na Silverstonu se zmínil o věcech, které by na autě změnil, mluvil o našem nastavení a o tom, co od auta očekává. Nečekali jsme, že se do kokpitu vrátí. Osud tomu tak ale chtěl a my jsme k vylepšením dostali zpětnou vazu. Bylo to zajímavé a velmi důležité.“

Hülkenbergův návrat číslo dva: Z posezení nad kávou do kvalifikace GP Eifelu

Green připouští, že si Hülkenberg na upravený monopost musel chvíli zvykat. V kvalifikaci odjel pouze 4 ostrá kola, adaptovat se tak musel i v samotném závodě.

„Na takové úpravy si nemůžete zvykat jen čtyři kola, která jsme měli možnost absolvovat v sobotu odpoledne. Odjel čtyři rychlá kola, takže pro něj bylo skoro nemožné se během nich přizpůsobit změnám, jež jsme po závodě v Silverstonu učinili.“

„Potřeboval čas, který jsme neměli, ale do konce závodu ho dostal. Jeho zpětná vazba je velmi cenná.“ Nico Hülkenberg potvrdil, že úpravy umožnily Racing Pointu vydat se správným směrem. „Stále je co vylepšovat,“ dodává Green. „Ale myslím si, že jsme odvedli dobrou práci a vydali se správným směrem. Vylepšili jsme zadní a přední zavěšení.“

Racing Point chválí Hülkenberga: Odvedl pozoruhodný výkon

„Plánovali jsme kompletní balíček a to se nám povedlo. Jedná se o přední křídlo, přední brzdové trychtýře, podlahu, koncovky zadního křídla, stejně jako bočnice a to mluvíme jen o aerodynamických úpravách.“

„Pracovali jsme na vnitřní koncepci zadního zavěšení, zaměřili jsme se na jeho fungování, což nám poskytlo flexibilitu v jeho nastavení. Zapracovali jsme i na systému řízení. Všechna vylepšení jsme aplikovali mezi Mugellem a Ruskem.“

Volkswagen se s ID.3 vydává na tour, která měří 20 000 kilometrů