Hrozné, náchylné k aquaplaningu, se špatnou přilnavostí. Tak piloti hodnotí pneumatiky do mokra

Drážkované pneumatiky Pirelli se svým výkonem nevyrovnají pneumatikám od Michelinu, které byly využívány před deseti lety. Důkazem je uplynulá Velká cena Brazílie, která se odjela kompletně na mokru. Takového názoru je Kimi Räikkönen i Marcus Ericsson. Ke kritice se přidávají i další jezdci. Pilot Ferrari závod v Brazílii nedokončil. Na cílové rovince, kde se nacházelo…

2 Štítky: Kimi Räikkönen Marcus Ericsson Pirelli Romain Grosjean Zveřejněno 16. 11 2016 — Marie Tomšíková

Drážkované pneumatiky Pirelli se svým výkonem nevyrovnají pneumatikám od Michelinu, které byly využívány před deseti lety. Důkazem je uplynulá Velká cena Brazílie, která se odjela kompletně na mokru. Takového názoru je Kimi Räikkönen i Marcus Ericsson. Ke kritice se přidávají i další jezdci.

Pilot Ferrari závod v Brazílii nedokončil. Na cílové rovince, kde se nacházelo více vody, nezvládl svůj monopost a naboural do bariéry. Podle Räikkönena této nehodě nemohl pilot nijak zabránit, částečnou zodpovědnost za špatnou ovladatelnost monopost nese Pirelli.

banner_simulator

„Tyto pneumatiky jsou velmi náchylné na aquaplaning. Samozřejmě, záleží také na okruhu a na mnoha dalších faktorech. Když je porovnám s těmi před deseti nebo dvanácti lety, tak tyto pneumatiky zvládaly podobné podmínky bez problémů, žádný aquaplaning. Aquaplaning je velký problém. Vypadá to tak, že když na trati máte trochu více stojaté vody, přilnavost je nulová.“

Podobně jako Iceman dopadl také Marcus Ericsson. Pilot Saubeu sice nemá z čím srovnávat, přesto s Räikkönenem souhlasí. „V posledních letech, když je na trati více vody, z nějakého důvodu hodně bojujeme s řízením. Deset let zpátky s těmito podmínkami nebyl problém. V oblasti pneumatik do mokra je velký prostor pro zlepšení. V zatáčkách to je dobré, ale na rovinkách, kde je více vody, už horší. Pršelo, ale déšť nebyl přívalový.

Měli bychom být schopni závodit bez přerušení a safety caru. V minulosti to bylo běžné, ale teď už ne, kvůli aquaplaningu. Pro Pirelli je velkou výzvou, aby zapracovalo na tom, abychom mohli projet vodou, aniž bychom ztratili kontrolu nad monopostem a stali se pasažéry. Ano, můžete mít štěstí jako Max a udržet se mimo zdi. Nebo můžete mít smůlu jako já, Kimi, Romain a Massa. Všichni jsme havarovali přibližně ve stejném místě. Nebyla to skoro ani zatáčka, což je pro mě trochu zklamáním.“

Romain Grosjean, který boural hned v nájezdu na start, také nešetří kritikou na stranu Pirelli. „Musíme dostat nějaké lepší pneumatiky do mokra. Ztrácíte kontrolu nad autem, když jedete rovně, to je úplně špatně. Ukázalo se, že v náročných podmínkách jsou pneumatiky hodně špatné. Nemáte žádnou přilnavost a nesete obrovskou míru rizika.“

Čtěte dále: Širší pneumatiky a více přítlaku snad zlepší schopnosti aut na mokru, doufá Verstappen

Diskuse k článku

2 komentáře: “Hrozné, náchylné k aquaplaningu, se špatnou přilnavostí. Tak piloti hodnotí pneumatiky do mokra”

  1. Simir napsal:

    villonso  Dobrá otázka. Zřejmě proto, že před ním nikdo nejel, nevířil mu vodu a on tak viděl na kluzký bílý čáry. Jestli to třeba není tím, že brazilci místo speciálních drahých neklouzavých barev použili levnej bílej kluzkej emajl. 🙂 
    Kdo se dostal na cílový zatáčecí rovince do problémů, tak přejel bílou čáru.
    Teda kromě Kimiho, tomu to zřejmě ustřelilo na bílých čarách na gridu. Zajímavý u něj bylo to, že on měl Full wets a někteří už měli Inters a ti to zvládli…
    V Sennových esíčkách (kde si ustlal i Regenmajstr Míša) byla trať profrézovaná a žádný potok se zde již nekonal. 😉

  2. villonso napsal:

    A jaktože Hamilton neměl žádný „moment“?

Napsat komentář