Hrbolaté okruhy odhalí skutečnou výkonnost jednotlivých týmů
Už během testování v Barceloně se piloti potýkali s velkým "hopsáním" monopostů na startovní a cílové rovince. Efekt, který tlačí vzduch pod auto, bude pravděpodobně tématem číslo 1 po celou sezonu.
Pilot Williamsu Alexander Albon tvrdí, že tratě s hrbolatým povrchem nebo ty, které jsou více závislé na použití obrubníků, ukážou, jak dobře týmy přizpůsobily svá auta novým předpisům.
Po prvním předsezónním testu v Barceloně, který je jedním z méně hrbolatých okruhů v kalendáři, Albon říká, že týmy, kterým srovnatelně chybí přítlak, budou mít větší problémy na okruzích v ulicích nebo na tratích, které vyžadují agresivnější použití obrubníků.
„Myslím, že okruhy jako Singapur, nebo například Austin, tam to bude složitější. Myslím, že právě tehdy skutečně uvidíte kompromisy mezi auty, která mají přítlak, ale jsou na hraně a naopak, možná některá mají o něco méně, ale jsou o něco shovívavější.”
Jak vyřešit problém se skákáním vozů? Návratem jednoho starého slavného řešení
Kvůli tomuto jevu v Barceloně ani tým Alpine nepoužíval DRS. Inženýři se obávali, že by mohl mít vůz problémy s přítlakem na rovince.
„Nedovedu si představit například Baku, tam to bude trochu méně snadné. Takže Barcelona byla téměř, nechci říkat ‚snadný‘ test vozů, ale myslím, že skutečné potíže vozů uvidíme, až pojedeme na různé okruhy,” dodává Albon.