Hondě je z Alonsovy penalizace stydno

Mechanici McLarenu museli v noci z pátku na sobotu kompletně vyměnit motor ve voze Fernanda Alonsa. Ten tak do domácí Grand Prix Hondy odstartuje s penalizací 35 míst na startovním roštu, což je něco, za což se japonský motorář stydí.

Štítky: GP Japonska Honda Zveřejněno 7. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

Alonso se sice kvalifikoval do poslední části japonské Grand Prix, jenže s vědomím, že předčasná výměna komponent pohonné jednotky stejně bude znamenat penalizaci a start z konce roštu. „Velmi se stydím,“ přiznal šéf Hondy Yusuke Hasegawa. „Nejednalo se o selhání motoru, došlo k úniku v hydraulickém systému. Ten jsme mohli vyměnit, pokud bychom měli dost času, ale to jsme neměli, a tak jsme vyměnili motor.“

McLaren si po pátečních trénincích protáhl kvůli výměně motoru směnu, čímž využil druhého ze čtyř žolíků. Podle šéfa týmu Erica Boulliera se jednalo frustrující situaci, která navíc ovlivní zbytek víkendu, protože týmu zbylo méně času na přípravu zastávek v boxech a podobně.

Navíc Suzuka je okruhem, kde se těžko předjíždí, což ví i Fernando Alonso. „Se všemi rychlými zatáčkami, co tu jsou, bude těžké jet za jiným vozem. Bude to těžký závod. Snad budeme mít dobrý start a strategii. Uvidíme, jaké bude naše tempo. K předjetí tu potřebujete rychlost navíc na rovinkách, kterou běžně nemáme, takže to bude složité. Nemáme žádné cíle. Někde v blízkosti bodů by to bylo dobré,“ tvrdí Španěl.

Frustrující víkend Hondy navíc podtrhl nechtěným vtípkem na tiskové konferenci Stoffel Vandoorne, který na otázku novinářů – jaký je rozdíl jet na Suzuce ve voze formule Super a v monopostu F1 – odpověděl výčtem rozdílů, načež v dobré víře prohlásil, že na rovinkách je to prakticky stejný pocit. Tím ale pobavil přítomné novináře. Ne však tak vedení Hondy, které na konferenci také bylo přítomno.

Diskuse k článku

Napsat komentář