Honda se diví, proč Mercedes nasadil nový motor tak brzo
Pryč jsou časy, kdy byla Honda suverénně nejméně spolehlivou pohonnou jednotkou v poli. V současnosti to vypadá na přesný opak – v Ázerbájdžánu japonský motorář jako jediný ze špičky nemusel nasadit nový agregát.
Respektovaný novinář Scott Mitchell se až podivuje nad tím, jak velký pokrok Honda na svém motoru, který navíc začala stavět až v listopadu, přes zimu a během jara provedla – zejména s ohledem na menší počet testovacích dní.
„Během sezony lze vidět, že se Honda odchyluje od své minulosti. Například dohnala Mercedes, co se rekuperace energie týče, a vyřešila problém se slabými starty.
V Ázerbájdžánu přišlo další překvapení: Na rozdíl od Mercedesu a Ferrari odjela šestý závod se stejným motorem,“ napsal Mitchell pro portál The Race.
To je jasný důkaz jistoty, jakou Japonci ohledně pohonné jednotky oplývají. Šéf oddělení Hondy pro F1 Toyoharu Tanabe se dokonce diví kroku rivalů: „Z našeho úhlu pohledu bych chtěl vědět, proč ostatní týmy v Baku nasadily nový motor. Letos máme na programu 23 závodů, což znamená sedm nebo osm závodů s jedním motorem. A Baku bylo teprve šestým podnikem.“
Faktem ovšem je, že šlo možná čistě o taktický krok – v Baku je velmi důležitá maximální rychlost a výkon, který je u nového motoru o pár koní vyšší. Starší „oslabenou“ jednotku pak lze bez velké ztráty použít na technických okruzích jako třeba Maďarsko.