Honda předsune motor pro rok 2022, chce s ním bojovat o titul ještě letos

Honda má před sebou poslední sezonu coby výrobce pohonných jednotek ve formuli 1 a její plán je jednoduchý – společně s Red Bullem nasadí nejnovější specifikaci motoru, která byla připravována pro rok 2022.

Štítky: 2021 Honda Red Bull Zveřejněno 25. 01 2021 — Petr Čermák

Letošní sezona bude pro Hondu prozatím poslední. Její technologii bude Red Bull sice s největší pravděpodobností využívat nadále, už ale ne pod označením japonské automobilky. Formuli 1 nechce Honda opustit s prázdnou, a tak se rozhodla na letošní titul zaútočit se vším, co má k dispozici – hlavně pak s pohonnou jednotkou, která byla původně plánovaná až na sezonu 2022.

Honda měla v plánu tento motor představit už letos při příležitosti rozsáhlých změn v technických pravidlech, jenže jejich implementace byla kvůli pandemii covidu-19 odložena až na sezonu 2022. Kromě toho FIA omezila vývoj pohonné jednotky.

Honda si dala za cíl vyzvat Mercedes v boji o titul. Aby se jim to podařilo, musí do toho dát všechno. Vedení Hondy připouští, že v tuhle chvíli na stříbrné šípy ztrácí. Ačkoliv není jejich výkonnostní mezera tak výrazná jako v minulosti, stále je potřeba vyvíjet na všech frontách – ať už na samotném spalovacím motoru, nebo na systému ERS.

Japonská automobilka se tedy rozhodla, že při příležitosti své poslední sezony ve F1 využije pohonnou jednotku na příští sezonu už letos. Honda tak významně riskuje, ale doufá, že se jí riskantní rozhodnutí vyplatí.

Ačkoliv bude nová pohonná jednotka představovat významnou změnu, nebude se jednat o zcela nový koncept. Honda ve formuli 1 využívala dva různé koncepty – ten první, který představila ve spolupráci s McLarenem v roce 2015, se ukázal jako nevýhodný – turbodmychadlo bylo uloženo v prostoru mezi válci. Od roku 2017 se Honda rozhodla využít konzervativnějšího konceptu, který se pravidelně zdokonaloval.

Honda do toho bude chtít dát v letošní sezoně maximum. Podle představenstva Hondy je motivace v továrně enormní – navíc by se nemělo jednat o úplně poslední sezonu dané pohonné jednotky, v roce 2022 by měl celý projekt převzít Red Bull.

Letos si bude chtít japonská automobilka splnit svůj cíl – získat mistrovský titul. Od jejich vstupu v roce 2015 se jim to nepovedlo, a právě to je jeden z důvodů, proč vylepšený motor představí už v letošní sezoně.

Audi bude pokračovat s pohonem všech kol i u elektromobilů