Honda nedostala prostor a hned byla zatlačena do kouta

Honda v úvodu velmi komplexního projektu nedostala k dispozici žádný manévrovací prostor a hned od začátku byla McLarenem zatlačena do kouta. Alespoň je o tom přesvědčen bývalý konstruktér závodních automobilů a expert na formuli 1 Gary Anderson, který hodnotí komplikovaný vztah mezi Hondou a McLarenem. Andersona nemile překvapila jedna věc – výsledek v Japonsku, kde McLaren nebodoval.…

Štítky: Honda McLaren Zveřejněno 22. 10 2015 — Lukáš Štěrovský

Honda v úvodu velmi komplexního projektu nedostala k dispozici žádný manévrovací prostor a hned od začátku byla McLarenem zatlačena do kouta. Alespoň je o tom přesvědčen bývalý konstruktér závodních automobilů a expert na formuli 1 Gary Anderson, který hodnotí komplikovaný vztah mezi Hondou a McLarenem.

Andersona nemile překvapila jedna věc – výsledek v Japonsku, kde McLaren nebodoval. „Bylo zklamáním, že Honda toho v Suzuce, na své domácí trati, nepředvedla více. Po dobu mojí spolupráce s Hondou pokaždé platilo, že pro domácí závod dokázala s něčím přijít. Takže z mého úhlu pohledu je to o tom, najít to ,pravé ořechové‘ ve směru vývoje,“ tvrdí populární komentátor.

Mají Japonci šanci na zlepšení už pro příští sezónu? „Pravidla pro vývoj pohonné jednotky nejsou pro rok 2016 zpřísněna, jak bylo původně plánováno. A to by mělo umožnit prostor pro práci. Podle mého Honda bude muset jednak pochopit, co je příčinou jejího výkonnostního deficitu, jednak na to adekvátně zareagovat,“ říká Anderson.

Podle něj ale může – paradoxně – za problémy Hondy i samotná stáj. „Co se týče McLarenu jako týmu, začal tuto sezónu s pohonnou jednotkou výrobce, který vstoupil do prvního roku s do té doby pro něj neznámou technologií. Přesto McLaren koncipoval zadní část vozu způsobem, který je nazýván ,velikost nula‘,“ popisuje situaci uznávaný expert.

„Pokud něco děláte prvním rokem, potřebujete dát svým partnerům příležitost zužitkovat určité věci. Nemůžete je zahnat do kouta. Mnohokrát během letošního roku musela Honda udělat kompromis, co se výkonu motoru týče, kvůli omezenému chlazení. Každá oblast výkonu je důležitá, ale podle mého mohlo být rozhodně dosaženo většího kompromisu,“ dodává Gary Anderson.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Monaco, #22 Jenson Button (GBR, McLaren Honda), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář