Honda nedokáže nasimulovat podmínky jako na trati, to brzdí vývoj

Šéf Hondy Yusuke Hasegawa přiznal, že japonský motorář má problém s kolerací dat mezi továrnou a okruhem. Honda totiž nedokáže v továrně správně nasimulovat podmínky, které panují na okruzích, a to pochopitelně brzdí vývoj.

2 Štítky: Honda McLaren Pohonné jednotky Zveřejněno 13. 06 2017 — Lukáš Štěrovský

Japonská továrna už od předsezonních testů pracuje na vylepšení své pohonné jednotky, výsledky se ale zatím nedostavují. Naopak – do Kanady Honda nedokázala dovést novou verzi svého agregátu, což ještě více narušilo vztahy s McLarenem.

Co ale stálo za tím, že Honda nedokázala naplnit své sliby? „Na dynamometru nedokážeme vytvořit vhodné podmínky. Potřebuje vytvořit stejné podmínky, jako jsou na trati,“ vysvětluje šéf japonského motoráře Yusuke Hasegawa.

Vloni jsme s pomocí dynamometru dokázali zlepšit životnost motorů, takže potřebujeme pochopit, proč teď dynamometr vykazuje rozdílné hodnoty oproti skutečné trati – a to není snadné.“

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, který se ještě v neděli před závodem v Monaku Hondy zastával, už nyní přiznává, že situace rozhodně není dobrá. Netřeba připomínat, že McLaren si zásluhou Fernanda Alonsa jel v Kanadě pro první letošní bod, než Španěl dvě kola před koncem musel odstoupit kvůli poruše motoru. Problémy se britskému týmu nevyhnuly ani ve volných trénincích.

Technické problémy mohlo odstranit právě plánované vylepšení, ale jak už bylo napsáno, Honda nechtěla mimo jiné nasadit nedostatečně ověřené díly. „Nechtěli jsme to udělat, protože bychom dostali penalizaci.

Pokud budeme mít díly ozkoušené a budeme si jistí, strategicky si můžeme vybrat okruhy, kde je představíme. Nechceme ale, aby nové díly selhaly, a ještě jsme k tomu dostali penalizaci,“ dodává Hasegawa.

McLaren je o další krok blíže rozchodu s Hondou

Diskuse k článku

2 komentáře: “Honda nedokáže nasimulovat podmínky jako na trati, to brzdí vývoj”

  1. Paule napsal:

    Jakub McL:
    V čem je rozdíl, jestli dostanou penalizaci a díly selžou, nebo jestli nechají ty staré a ty selžou taky…??? Aspon by teda nasbírali nějaká data, když si to neumí nasimulovat v továrně.

    No je pravda, že pokud vědí, že turbo jim vydrží max 2 závody, tak asi opravdu nemají, co ztratit. Každopádně, tak jak jsem si před měsícem možná dvěma říkal, že je pro McLaren odchod od Hondy nereálný, tak teď si říkám, že setrvání není reálné. Za 3 roky prakticky žádný pokrok spíš se to zhoršuje.

  2. Jakub McL napsal:

    V čem je rozdíl, jestli dostanou penalizaci a díly selžou, nebo jestli nechají ty staré a ty selžou taky…??? Aspon by teda nasbírali nějaká data, když si to neumí nasimulovat v továrně.

Napsat komentář