Honda mění filozofii vývoje pohonné jednotky

Způsob vývoje motoru se v případě japonského motoráře výrazně změní. Do teď se Honda při testech zaměřovala na každý válec jednotlivě, nyní ale pochopila, že agregát musí brát jako jeden celek.

1 Štítky: Honda Pohonné jednotky Zveřejněno 22. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

Japonský motorář má za sebou více než těžkou první polovinu sezony. Hondu v útrobách vozů McLaren trápil jak nízký výkon, tak i vysoká poruchovost. Její šéf Yusuke Hasegawa prozradil, že problémem byla korelace dat mezi továrnou a tratí (konkrétně se jednalo o údaje z dynamometru). Potíží je navíc i koncept motoru V6, když jeden válec podle dat funguje správně, ale všech šest pohromadě už nepracuje ideálně.

Jak Honda tento problém vyřešila? Podle Hasegawy celkem jednoduše – méně se spoléhá na hodnoty naměřené dynamometrem. „Měníme způsob vývoje motoru. Už tolik nelpíme na vývoji jednotlivých válců, které se ‚měří‘ na dynamometru. Na jednom válci můžeme zkontrolovat faktory nebo elementy či mnoho konceptů, ale už chápeme, že potřebujeme ověřit funkčnost celého motoru dohromady, abychom dokončili naši specifikaci.

Takže už se tolik nespoléháme na výsledky jednotlivých válců. Jako reference je test jediného válce dobrý k nalezení výkonu, ale potřebujeme kontrolu výsledků celého agregátu,“ tvrdí Yusuke Hasegawa.

Hondu dále trápí také MGU-H, který je obvykle hlavní příčinou selhání celé pohonné jednotky. Podle Hasegawy ale vylepšení spolehlivosti na Silverstone zafungovalo tak, jak mělo, a tento problém by měl být odstraněn.

„Zabralo nám hodně času to vyřešit. Měli jsme mnoho drobných problémů s motorem – a této oblasti bylo na dynamometru těžké porozumět. Problém by však už měl být vyřešen, jen to potřebujeme potvrdit na trati. Věřím ale, že poslední verze MGU-H, kterou jsme představili, je řešením a je OK,“ dodal Hasegawa.

Diskuse k článku

Napsat komentář