Honda je zaskočena zlepšením motorů Mercedes

Japonský motorář je překvapen pokrokem, jaký v rámci vývoje pohonné jednotky předvedl během zimy tým Mercedes.

Štítky: Honda Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 10. 07 2020 — Lukáš Štěrovský

Zatímco stáje Ferrari a Renault do prvního závodu nepřišly s žádnými vylepšeními (a už ani nepřijdou, protože vývoj motorů je letos zmražen), Honda a Mercedes nasadily oproti testům upravené agregáty. Zatímco Mercedes se soustředil na spolehlivost, Japonci se zaměřili na čistý výkon.

Jenže už během víkendu bylo všem jasné, že se i tak Stříbrným šípům podařilo zase o něco víc poodskočit konkurenci, v kvalifikaci uspěly s náskokem půl sekundy. „V trénincích jsme viděli, co jsme očekávali, týkalo se to i dlouhých jízd,“ popisuje ředitel Hondy Masashi Jamamoto. „Vše šlo podle plánu, ale byli jsme překvapeni zlepšením Mercedesu, zejména v kvalifikaci. Zaskočila nás naše ztráta na něj.“

Japonský motorář už ale zaměřuje svoji pozornost na příští rok. „U letošního motoru ještě zapracujeme na spolehlivosti, pokud si budeme myslet, že je to potřeba. Ale kvůli zmražení vývoje výkon nenavýšíme. Pracujeme už na pohonné jednotce pro rok 2021.

V prvním závodě jsme měli nějaké potíže, zejména výkon v kvalifikaci je něčím, co bychom chtěli a co se pokusíme zlepšit. V závodě jsme viděli dobrou výkonnost. Myslím, že nakonec můžeme bojovat s Mercedesem v průběhu celé sezony, to je náš cíl.“

Podobně situaci hodnotí  i Max Verstappen. „Myslím, že jsme udělali velký krok, ale Mercedes udělal větší, musíme dál makat. Pořád jsme z auta ani motoru nevymáčkli vše. Ale Mercedes přes zimu odvedl velmi dobrou práci.“

Co by tedy Red Bull podle Nizozemce měl vyjma motoru zlepšit? „Když se podíváte na data, nebylo moc zatáček, kde bychom byli pomalejší. Vlastně jsme ve většině byli rychlejší, ale sem tam jsem nebyl jsem úplně spokojený s vyvážením napříč celou zatáčkou. V rychlých zatáčkách potřebujete důvěru v auto.

Musíme jen přijít na to, jak vůz lépe vyvážit. Jsem si jistý, že pak budeme blíž. Neříkám, že Mercedes porazíme v kvalifikaci, ale když budeme za ním do dvou nebo tří desetin, pak budeme během závodu rozhodně ve hře.“

Problém Mercedesu s převodovkami je koncepční – jedná se o vlastnost vozu