První body motivují Hondu k nasazení vylepšeného motoru v Rakousku

Fernando Alonso, jehož mcLaren dosud velmi často trápil motor Honda, se dokázal v uplynulé Velké ceně Ázerbájdžánu umístit na devátém místě a získat tak první body sezony 2017 pro britsko-japonské uskupení. Japonský motorář navíc přislíbil definitivní nasazení vylepšeného agregátu v další Grand Prix. Přijde obrat v neúspěšné sezoně?

Štítky: Honda McLaren Zveřejněno 27. 06 2017 — Šimon Trantina

Pohonná jednotka od Hondy má tragicky slabý výkon, a ještě horší spolehlivost, čímž je zejména Fernando Alonso velmi často frustrován. Při potížích, které mu Honda hlavně letos způsobila, se není čemu divit.

Závod v Baku sice zajistil lehkou úlevu, ne však moc podstatnou. Alonso dojel osmý a Vandoorne dvanáctý, ale při počtu aut, která závod nedokončila a jeho velmi chaotickému průběhu, nejsou dva body žádným velkým úspěchem. Zvláště, když McLaren by měl mít nejvyšší ambice.

„Jsem velmi potěšen tím, že dokážeme dělat pokroky ve výkonu i v neporuchovosti,“ říká Yusuke Hasegawa, šéf oddělení Hondy pro formuli 1. „To, že jsme se dokázali dostat na body, je výborné. Nemůžeme ale být naprosto sebevědomí, jde zatím o jeden závod.

Velkou cenu dokončilo jen třináct aut, takže bohužel můžeme říci, že moc rychlí nejsme. Zisk z vylepšení zatím není dostatečný na to, abychom mohli být konkurenceschopní. V McLarenu nejsou moc nadšeni z rychlosti, ale mají radost z toho, že zvládáme činit alespoň nějaké kroky kupředu. Nyní budeme dále pracovat na stažení manka, která máme.“

Honda by také přirozeně chtěla mnohem větší úspěšnost než první body v osmém závodě sezony, tudíž hned do Rakouska, dějiště příští velké ceny, přiveze zbrusu novou specifikaci pohonné jednotky. Tento krok měl přijít již před Velkou cenou Kanady. Termín však Honda nestihla, což rozhořčilo závodního ředitele týmu, Érica Boulliera. V Baku pak selhala testovaná verze ve voze Fernanda Alonsa.

Tíživou atmosféru v týmu dokresluje vyjádření, které po dojetí do cíle poskytl médiím Stoffel Vandoorne. Ten nezněl moc optimisticky, co se výkonu Hondy v závodě týče. „Byli jsme celou dobu rychlejší než oba saubery, na rovinkách jsme však proti nim nemohli vůbec nic dělat, natož je předjet. S tak velkým deficitem co do výkonu motoru, jaký máme, jsme si opravdu zasloužili první body. Je tu ale však ještě hodně práce, jsme stále hodně pozadu.“

Nabízíme zájezdy na velké ceny F1

Diskuse k článku

Napsat komentář