Honda chce zajistit, aby Red Bull výkonnostně neklesl. Cílí na vítězství

Red Bull si nebude užívat statutu takzvaného továrního týmu, hlavně proto, že to podle Hondy nemá smysl. Ta chce navíc vůči oběma stájím přistupovat zcela rovnoměrně. Honda se tak vyjádřila poté, co byla oznámena spolupráce Red Bullu a Hondy pro sezony 2019 a 2020.

1 Štítky: Honda Red Bull Zveřejněno 19. 06 2018 — GPF1.cz

McLaren byl exkluzivním odběratelem motorů Honda v letech 2015 až 2017 a Ron Dennis dokonce vetoval snahu Hondy dodávat motory Red Bullu již před třemi lety, když poprvé začaly potíže ve vztahu Red Bull – Renault.

„Z pohledu výrobce motorů nedává příliš smysl označovat tým jako tovární, nebo jako zákaznický,“ řekl šéf programu motorsportu Hondy Masashi Yamamoto. „Pravidla nám diktují dodávat stejné motory všem týmům. V takovém smyslu jsou všechny tři strany na stejné úrovni.“

Honda si nemůže vynachválit, s jakým respektem a úctou s nimi nejprve Toro Rosso a pak následně Red Bull při jednání o smlouvě a vzájemné spolupráci přistupuje. Něco, co ve vztahu s McLarenem nebylo možné. Toro Rosso je v průběžném pořadí šampionátu na sedmém místě, je za nám odběratel motorů Ferrari Haas a Sauber a odběratel motorů Mercedes Williams.

Honda ujistila, že nová smlouva nebude mít žádný vliv na vztah s týmem Toro Rosso a že to ani nijak neovlivní průběh sezony 2018. Pro Hondu bude v roce 2019 důležité, aby Red Bull výkonnostně nespadl pod současnou úroveň.

Je to oficiální: Red Bull – Honda

„Chceme, aby se jim dařilo více než dnes,“ řekl dokonce Masashi Yamamoto. Dohoda s Red Bullem byla uzavřena podstatně dříve než vloni smlouva s Toro Rosso, což se stalo až v září, o čtvrt roku později. Tento čas nyní Honda využije k dalšímu vývoji a přípravě na spolupráci s Red Bullem.

„Přesto je to kratší doba, než jakou k dispozici v přípravě na novou sezonu mají ostatní týmy,“ přiznal Masashi Yamamoto. Oproti tomu mají Red Bull a Honda své základny ve stejném městě: Milton Keynes se nachází na jihovýchodě Spojeného království v anglickém nemetropolitním hrabství Buckinghamshire. Od Londýna je vzdáleno asi 79 km směrem na severozápad.

„Plně využíváme moderních komunikačních technologií, jako jsou TV konference, ale komunikace a spolupráce tváří v tvář je pořád velmi důležitá a často to dělá rozdíl,“ dodal Yamamoto.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Honda chce zajistit, aby Red Bull výkonnostně neklesl. Cílí na vítězství”

  1. Honza napsal:

    A jinak být Mateshitzem – tedy podnikatelem, tak jsem u Hondy už od minulé sezony.

    18 mio za motory
    10 mio reklama na autě
    20 mio (cca sponzoring)

    to jest 50 mio úspora v rozpočtu, které nemusí dávat ze svého.

    RB na tom už hůře nebude (tzn 3tí v PK), max spadne na 4té místo s finančím rozdílem 10mio – takže logicky nebude úspora 50mio ale jenom 40mio.

    Jednoznačně RB po finanční stránce udělal dobře, po závodní stránce zůstal na svém – proto nechápu McLaren, který skončil s Hondou a tím příšel o 80mio z rozpočtu, které mu Honda cpala a navíc platí 18mio (celkem tedy 100mio) za druhořadé motory Renault (momentálně stejně výkonné jako Honda)
    Úsměvné to je i v tom, že nyní už víme že Šasi Mekáče stojí za prd a nebylo to jen motorem 🙂 🙂 🙂

Napsat komentář