Hned jedenácti jezdcům bezprostředně hrozí penalizace kvůli pohonným jednotkám

Šest závodů před koncem sezóny může polovina startovního pole očekávat tresty za použití nadměrného počtu pohonných jednotek či jejich částí.

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 18. 09 2014 — Jan Pastorek

Šest závodů před koncem sezóny může polovina startovního pole očekávat tresty za použití nadměrného počtu pohonných jednotek či jejich částí.

Nechtěným premiantem se v této oblasti stal Daniil Kvjat v Itálii, za nasazení šestého spalovacího motoru dostal trest ztráty 10 míst na startovním roštu.

Každý jezdec smí za celou sezónu použít jen pět pohonných jednotek, přičemž jejich komponenty může libovolně kombinovat: spalovací motor (ICE), elektroniku (CE), turbo (TC), baterie (ES), MGU-K a MGU-H (motorgenerátory ERS).

A hned 11 jezdců už nasadilo pátý exemplář alespoň jedné z těchto komponent, přičemž za šestý přichází trest. Jsou to:

  • Fernando Alonso (ICE, CE)
  • Kimi Räikkönen (ICE, CE, MGU-H)
  • Sebastian Vettel (ICE)
  • Romain Grosjean (TC)
  • Pastor Maldonado (ICE, TC, MGU-K, MGU-H)
  • Adrian Sutil (ICE, TC, MGU-H)
  • Esteban Gutiérrez (CE)
  • Daniil Kvjat (ICE (6), MGU-K)
  • Jean-Eric Vergne (MGU-K)
  • Jules Bianchi (ICE, TC, MGU-H, CE)
  • Max Chilton (ICE, TC, MGU-H)

Za nasazení první šesté komponenty jezdec ztrácí 10 míst na startovním roštu, jak to poznal už Kvjat, za každý další šestý díl už jen pět míst. Analogicky to platí pro sérii sedmých, osmých a dalších dílů. Při výměně celé pohonné jednotky je trestem start z boxové uličky.

Diskuse k článku

Napsat komentář