Hlavní změny na monopostu AlphaTauri AT02
Tým AlphaTauri poodhalil nové komponenty na svém voze pro sezonu 2021. Sesterský tým Red Bullu má na co navazovat. Vloni zažil tým jednu z nejlepších sezon.
AlphaTauri vloni získala nejvíce bodů v sezoně ve své historii (počítáme i dřívější Toro Rosso). Týmu se navíc podařilo vyhrát GP Itálie s Pierrem Gaslym a lze očekávat, že se tým letos bude snažit na své úspěchy navázat. K dosažení tohoto cíle má pomoci i nový vůz AT02.
Tým z Faenzy utratil své vývojové žetony především v přední části svého vozu. Největších změn má doznat zavěšení předních kol a také nové komponenty pro řízení, které stáj převzala z loňského vozu Red Bullu. Zadní část vozu zůstala téměř stejná – filozofie zadního zavěšení je velmi podobná vozu Red Bullu ze sezony 2019, a jelikož vloni tato část fungovala na výbornou, rozhodl se tým své žetony uplatnit jinde.
Vývojové žetony byly zavedeny proto, aby omezily vývoj hlavních mechanických částí vozů a udržovaly výdaje týmů během koronavirové pandemie. Svou roli sehrála i nová technická pravidla, která přijdou v platnost v roce 2022. Technický ředitel týmu Jody Egginton uvedl, že pro vůz navrhl nový a štíhlejší nos. Dále také přepracoval zavěšení předních kol.
“Náš podvozek a pohonná jednotka tvoří solidní základ. Takže jsem rád, že jsme žetony mohli využít na jiné části vozu. Šlo především o zavěšení a užší nos.”
Zatímco vývoj mechanických částí vozu byl omezen, práce na aerodynamice byla mezi sezonami mnohem benevolentnější. Tým se také musel přizpůsobit změnám v pravidlech, které omezují celkový přítlak vozu. Viditelná změna je především na podlaze jednotlivých aut.
“Naše práce v této oblasti zahrnuje nemalé změny na všech aerodynamicky významných částí vozu. Strávili jsme hodně času, abychom vykompenzovali ztrátu přítlaku. Zároveň jsme pracovali i na zlepšení správného a aerodynamicky funkčního okna monopostu,” uzavřel Egginton.