Historie se opakuje: týmy kvůli hmotnosti odstraňují z vozů lakování

Asi každý fanoušek formule 1 zná historku o tom, jak Mercedes v předválečné éře vyřešil potíže s přílišnou váhou vozů tak, že přes noc před závodem ze svých monopostů seškrábal barvu, až zůstala jen podkladová vrstva a vznikly Stříbrné šípy. Něco podobného se však u více stájí dělo i nyní v Bahrajnu.

Štítky: Pravidla Zveřejněno 25. 03 2022 — Lukáš Štěrovský

Ačkoli se minimální hmotnost pro letošní sezónu zvýšila ze 752 kg na 795 kg a posléze dokonce na 798 kg, většina týmů se tomuto cíli nedokázala ani přiblížit. Takový haas údajně váží přes 800 kilogramů, což činí ztrátu tří desetin na kolo!

I proto některé vozy v Bahrajnu vypadaly jinak než oproti testům: airbox McLarenu byl místo oranžové černý (lak byl obroušen až na uhlíková vlákna), Aston Martin dokonce odebral barvu z bočnic…

„Hmotnost je velký problém,“ přiznává technický ředitel Astonu Andy Green. „Dostat se na předpisovou hmotnost je výzva. Prošli jsme celé auto, a kde se dalo, tam jsme sundali lak. Celkem jsme tak ušetřili asi 350 gramů.“

Holt každá drobnost se počítá…

Problémy ale mají i přední týmy. „Z první desítky jsme Red Bull a my nejvíce nad limitem,“ odhaduje Toto Wolff z Mercedesu. „ Někteří se rozhodli pro lehčí auta a teď z toho těží. Myslím, že u nás je určitě prostor pro zlepšení a odstranění některých příliš těžkých částí.“

„Čím více se auta vyvíjí, tím více jejich hmotnost může stoupat,“ upozorňuje zase šéfinženýr Red Bullu Paul Monaghan. „Hlavně v počátku sezony. Ale pro všechny je to stejné, je to dobrý boj.“