Historie: Mimořádný výkon přinesl Sennovi první vítězství v domácí GP
Trvalo dlouhou dobu, než Ayrton Senna dokázal zvednou trofej za první místo při domácí GP Brazílie. Co však pro některé vypadalo jako snadné vítězství, bylo ve skutečnosti hrdinské úsilí velkého brazilského mága za volantem McLarenu.
Sezona 1991 odstartovala na začátku března v americkém Phoenixu. Ayrton Senna potvrdil svou rychlost a úvodní podnik sezony opanoval. Své myšlenky hned po vítězství směřoval do následujícího závodu, který se konal v Interlagos. Je až zvláštní, že Senna po neskutečných výkonech a zisku dvou jezdeckých titulů nikdy nevyhrál v Brazílii. Byl proto pod značným osobním tlakem, aby dokázal tuto nepříjemnou sérii neúspěchů zlomit.
Už kvalifikace potvrdila obrovské odhodlání miláčka domácího publika, že tento rok se mu povede konečně dostat štěstěnu na svoji stranu. Ayrton Senna za sebou nechal i své největší konkurenty Nigela Mansella, Alaina Prosta, Jeana Alesiho, ale také Riccarda Patreseho.
Závodní den přinesl co do teploty příjemné, ale zatažené podmínky. Nebezpečí krátkého deště bylo opravdu velké. Senna po startu na nic nečekal a vyrazil vstříc svému první triumfu v Brazílii. Nikdo kromě Nigela Mansella Sennovi nestačil. Rozuzlení však přišlo, když Mansella postihly technické problémy s převodovkou a ze závodu musel odstoupit. Senna měl tak volnou cestu za svým prvním triumfem.
Jenže přišlo něco, co se v ten moment jevilo jako katastrofa. Senna začal mít taktéž problémy s převodovkou. Během několik kol ztratil všechny převodové stupně vyjma toho šestého. Najednou se druhý Riccardo Patrese dostal do výhody a začal Sennu stahovat.
Brazilec ale s vypětím všech sil dokázal rozdíl mezi prvním a druhým místem stabilizovat. Pro Sennu byl zbytek závodu doslova noční můrou. Musel velice bojovat se svým monopostech, který se pouze v šestém rychlostním stupni neřídil vůbec snadno. Brazilec to ale nakonec dokázal a za křiku všech domácích fanoušků dokázal prolomit své prokletí.
Bylo to vítězství, které stálo Sennu stálo opravdu spoustu sil. Dokonce po zastavení svého monopostu mu museli maršálové pomoci vystoupit z monopostu, protože jezdec byl naprosto vyčerpaný a nemohl téměř hýbat rukami. Byl to ovšem neskutečný triumf a možná největší okamžik v mimořádné kariéře tohoto legendárního pilota.
Diskuse k článku