Hembery: Než něco změníme, musíme porozumět představám fanoušků
Podle šéfa Pirelli je nesmyslné provádět změny pravidel s cílem zlepšit podívanou při závodech, aniž by představitelé F1 věděli, co si přejí diváci.
Podle šéfa Pirelli je nesmyslné provádět změny pravidel s cílem zlepšit podívanou při závodech, aniž by představitelé F1 věděli, co si přejí diváci.
Královna motorsportu se musí v poledních několika měsících v důsledku mezisezonních změn technických regulích potýkat s neustálými vlnami kritiky. Přechod z atmosférických osmiválců na přeplňované V6ky, které jsou doprovázeny nevýrazným zvukovým projevem, je podle mnohých zainteresovaných co do atraktivnosti formule 1 krokem zpět.
Ve snaze tento dojem alespoň částečně napravit přišly jednotlivé týmy v nedávně době s několika návrhy. Patřily mezi ně například častější jiskření za vozem, viditelné žhavé kotouče brzd či návrat aktivního zavěšení kol.
Paul Hembery z Pirelli si nicméně myslí, že ačkoliv byly tyto nápady bezpochyby navrženy v dobré víře, uchopila F1 celou záležitost opět za špatný konec.
„První věc, kterou se v byznysu snažíte udělat, je porozumět svému zákazníkovi,“ cituje Hemberyho Autosport. „Myslím si, že pro sport, jakým je formule 1, je velmi nebezpečné vymýšlet pravidla, regule a nápady, aniž byste důkladně porozuměli tomu, co od toho zákazník očekává.“
„Jsou to fanoušci, na které musíme apelovat? Co chtějí vidět? Co čekají, že uvidí? Očekávají ekologickou verzi motorsportu? Nebo očekávají technologický závod? Toto jsou dva extrémy – co tedy veřejnost od královny motorsportu očekává? Až tomu porozumíte, můžete začít (se změnami).“
„V tuhle chvíli riskujete, že ve snaze ten problém (s poklesem atraktivnosti) vyřešit uděláte naprostý opak, jelikož vlastně nevíte, v čem ten problém tkví,“ dodává Paul Hembery.
Podle Claire Williamsové, zástupkyně šéfa stejnojmenné stáje, se pak navíc musí brát v potaz ještě další faktor, a sice ten ekonomický: „Je opravdu nebezpečné přijít s nápadem a myslet si, že by možná mohl být dobrý. Nevíte, jaké možné důsledky by to mohlo mít na týmy z pohledu nákladů, dokud neuděláte analýzu, tak nebudete vědět, jestli to bude dobré, či nikoliv.“
„Je důležité, abyste před tím, než zbrkle zareagujete a než si lidé, kteří od přírody nemají změny rádi, ujasní svůj názor, abyste spíše nechali věci uklidnit.“
„Návrhy, které teď zkoumáme, ukazují, že všichni, kdo se tohoto sportu účastní, mají vůli to vylepšit. F1 je skvělá, nechápejte mě špatně, ale myslím si, že show můžete vždycky zlepšit a ujistit se tak, že bude pro sponzory nadále lákavá.“
„Všechno děláme s nejlepšími úmysly ve snaze se ujistit, že ochráníme dlouhodobou budoucnost F1, a to je opravdu důležité. Vše, s čím se přijde, musí být ekonomicky přijatelné a musí to zlepšit show – nemůže to být něco nevyzpytatelného nebo něco, co stojí týmy, které tu změnu provedou, další peníze,“ uzavírá.
Diskuse k článku