Hamiltona trápí konkrétní charakteristika současného auta
Sedminásobný mistr světa měl těžký začátek roku, Mercedes neudělal krok vpřed, v který doufal.
Situaci však dále ztěžuje skutečnost, že se nezdá tak spokojený s řízením W14 jako týmový kolega George Russell.
I když si myslí, že jeho situaci by mohlo pomoci, kdyby tým do svého vozu vnesl více přítlaku, zejména aby byla zadní část stabilnější, Hamilton říká, že v designu je ještě něco, s čím není spokojen.
Po pátém místě ve Velké ceně Saúdské Arábie, jedno místo za Russellem, Hamilton řekl, že jeho situace je něco, co ještě nezažil.
„V přítlaku jsme hodně daleko. Takže musíme zvýšit přítlak zejména v zadní části,” řekl Brit.
„Čím více vzadu získáme, tím stabilnější bude zadní část a tím jistěji budu schopen útočit. Ale obecně si myslím, že právě tohle auto, i když to změníme, má něco specifického, co jsem nikdy předtím neměl.
Je to pozice, kterou jsem ve vozech z předchozích let neměl. Pro mě je to věc, která mi je nepříjemná. Musím tvrdě pracovat, abych se ujistil, že se to změní.”
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že tým si byl vědom problému, se kterým se Hamilton potýkal, ale řekl, že neexistuje žádná rychlá oprava.
„Máme zásadní problém, se kterým není spokojený, a to souvisí s tím, jak cítí zadní část vozu,” vysvětlil Wolff.
„To není něco, co se dá rychle vyléčit. Piloti jsou nejdůležitější senzory v autě, a pokud nám říkají, že to cítí, musíme to vzít v úvahu.”
I když Hamilton nezašel do podrobností o tom, v čem je problém, zdá se, že problém se projevuje tím, že je pro něj vůz velmi nepříjemný, když jede na limit – zejména v kvalifikaci.
„Je to na masivní, když jedete kvalifikaci. Ale když jste v závodním stintu, je to mnohem lépe ovladatelné a předvídatelné. Stále nemám v závodě sebevědomí, ale dělám to nejlepší, co můžu.”
I když začátek sezony nebyl pro Hamiltona ideální, tým se trochu uklidnil, když minulý víkend v Saúdské Arábii dokázal porazit Ferrari.
Hamilton přiznal, že byl tímto vývojem událostí překvapen, ačkoli má podezření, že hladký povrch tratě v Džiddě mohl pomoci.
„Je rozhodně zvláštní vidět za námi Ferrari a je to pro nás pozitivní. Je to tady jiný povrch a my vlastně nechápeme, proč na tomto povrchu naše auto funguje jedním způsobem a jinak je jiné.
Ale z tohoto víkendu si můžeme vzít spoustu pozitivního. Během prvních tří závodů to bude nahoru a dolů. Doufejme, že co nejdříve získáme nějaké vylepšení a pokusíme se zacelit tuto mezeru na Astony.”