Hamilton vyzývá k ukončení sdílení informací mezi týmovými kolegy
Lewis Hamilton se nechal slyšet, že by zakázal sdílení dat mezi týmovými kolegy. Britský pilot podle svých slov nemá problém s výměnou dat s inženýry, která se týkají výkonnosti vozu, to samé se ale neplatí pro týmové kolegy. Ti by si styl své jízdy, například závodní stopu nebo brzdné body, neměli zjišťovat pomocí informací od…
Lewis Hamilton se nechal slyšet, že by zakázal sdílení dat mezi týmovými kolegy. Britský pilot podle svých slov nemá problém s výměnou dat s inženýry, která se týkají výkonnosti vozu, to samé se ale neplatí pro týmové kolegy. Ti by si styl své jízdy, například závodní stopu nebo brzdné body, neměli zjišťovat pomocí informací od druhého jezdce.
Trojnásobný mistr světa také požádal svůj tým, aby informace ohledně nastavení nesdílel s jeho novým kolegou Valtterim Bottasem. „Vyjedu na trať, kde odvedu svou práci a ten druhý všechno vidí. Požádal jsem svůj tým. Já nechci vidět, jak na tom je můj týmový kolega. Necítím, že by bylo fér, kdyby ze sebe vydal maximum a já bych byl schopný to potom studovat na počítači.
Například, když si při jízdě vybíráme brzdné body, sledujeme hrboly, nagumovaná místa na trati. Všechny tyto různé věci nám pomáhají, abychom v zatáčce byli co nejrychlejší. Druhý pilot přirozeně může být schopný udělat o něco více nebo méně než vy.
Hamilton odmítá, že by jeho prohlášení o touze ukončit sdílení telemetrie s týmovým kolegou bylo útokem na Bottase. Vztah s ním je prý OK. pic.twitter.com/qN66j48v6L
— GPF1 (@GPF1cz) 20. února 2017
Jenže díky těmto datům vás prostě mohou kopírovat. ‘Aha, on tady brzdí o pět metrů později, tak já vyjedu na trať a budu se snažit brzdit také o pět metrů později.’ To je něco, co se mi opravdu nelíbí. Umožňuje jim to dostat se blíže. Na motokárách se to nemohlo udělat, což jsem miloval. Tam dokáže zazářit jenom přirozený talent.“
Hamilton dodává, že pokud má přístup k informacím kolegy nový jezdec, je pro něj příliš jednoduché začít jezdit konkurenceschopně. „Myslím, že by to mělo fungovat následovně – vy si mě vyberete, protože jsem nejlepší, protože jsem se učil, protože jsem vyhrál v každé kategorii, které jsem se zúčastnil, nevynechal jsem jedinou příležitost zvítězit,“ vysvětlil Hamilton.
„Platíte další osobu, protože doufáte, že dokáže získat nějaké vítězství, a zároveň ji platíte za její celkové dovednosti. Měli by být schopni vyjet na dráhu a všechno si najít sami, bez vás. Můžete vzít mladého kluka z formule 3, posadit ho do simulátoru a nechat ho, aby se každý den pokoušel dostat na mou úroveň.
Nakonec se tam pravděpodobně dostane, ale měl by být schopný najít si to sám. Musíte si to najít sami, v tom spočívá ta výzva pro pilota. Až si sednu do tohoto nového auta, bude to o tom zjistit, kde jsou jeho limity. Když to nezvládnu sám, pak nejsem dost dobrý a nezasloužím si být tam, kde jsem. Jsou tady někteří piloti, kteří si to nezaslouží.“
Čtěte dále: Odmítl Ferrari, přijal Mercedes. Takový je výsledek politiky Williamsu
Diskuse k článku