Hamilton vymění brzdové disky, o jeho startovní pozici se teprve rozhodne
V důsledku nehody se Hamilton s Mercedesem rozhodli pro výměnu dodavatele brzdových disků, což znamená porušení pravidel parc fermé.
V důsledku nehody se Hamilton s Mercedesem rozhodli pro výměnu dodavatele brzdových disků, což znamená porušení pravidel parc fermé.
Během sobotního rána nasadili mechanici německé stáje na Hamiltonův vůz brzdové disky od dodavatele Brembo, ty se však posléze ukázaly jako poruchové a britskému pilotovi způsobily v odpoledním souboji s časem nemalé problémy.
Hamilton skončil v důsledku jejich selhání v barierách, což jej de facto připravilo o jakékoliv šance na případné vítězství ve Velké ceně Německa.
Ve snaze minimalizovat riziko, že se stejný problém bude opakovat i během zítřejšího závodu, Mercedes zmíněné disky vyměnil a nahradil je za výrobky od společnosti Carbon Industrie, ovšem jen za cenu porušení pravidel parc fermé, které automaticky znamená start z boxové uličky.
Jelikož se ale jedná o čistě bezpečnostní opatření, doufá vedení německé stáje ze strany Mezinárodní automobilové federace ve shovívavost .
„Selhaly nám brzdy, což znamená, že jsme povinni se ujistit, že vůz bude zítra bezpečný. To znamená výměnu dodavatele bzrd,“ nechal se slyšet Toto Wolff. „Jestli to vyústí ve start z boxové uličky, ještě není projednáno, a my o tom ještě nerozhodli. Ale debatujeme o tom s FIA.“
„A já bych zašel ještě dál: s tímto brzdovým materiálem jezdí hodně týmů, takže debaty ohledně bezpečnosti se možná musejí rozšířit.“
A jaké že důvody vedly Hamiltona ke změně dodavatele na poslední chvíli?
„Můžete si vybrat brzdy, které se třeba tolik nezakusují na začátku, ale až později, opotřebovávají se méně. V těchto teplotách se některé brzdy mohou opotřebit – vybral jsem si tyto, protože mají větší brzdnou sílu, což znamená, že můžu brzdit později,“ vysvětlil sám závodník.
A podle Wolffa se rozhodně nejednalo o žádné riskantní rozhodnutí.
„Brembo mělo selhání už dříve během tohoto roku, a disk vylepšili tak, že by měl být údajně tím nejbezpečnějším. S karbonovými disky učinili hodně výzkumů, takže to nebyl absolutně žádný risk. Je to jen otázka toho, čemu vyhovuje váš jezdecký styl.“
Vybírání mezi jednotlivými dodavateli je navíc běžnou praxí: „Oba z nich (Rosberg i Hamilton) zkoušejí oba brzdové materiály každý víkend, nebo téměř každý víkend.“
Diskuse k článku