Hamilton: V tréninkovém jezdění nás teď omezují motory
Navzdory snahám FIA volné tréninky stále nejsou příliš rušné, tentokrát však ne kvůli pneumatikám, ale kvůli pohonným jednotkám.
Navzdory snahám FIA volné tréninky stále nejsou příliš rušné, tentokrát však ne kvůli pneumatikám, ale kvůli pohonným jednotkám.
Díky letošním pravidlům mají jezdci k dispozici jednu sadu tvrdší směsi navíc pro použití výhradně v první půl hodině prvního volného tréninku. Cíl je zřejmý, přimět jezdce, aby hned od začátku jezdili a bavili diváky.
Ale neděje se tak. „Nemůžeme moc jezdit kvůli motorům, jsme omezeni tak na 15 nebo 16 kol v každém tréninku,“ vysvětloval Lewis Hamilton Autosportu.
„Téměř bychom potřebovali volný motor, pak bychom kroužili, odjeli bychom 30 nebo 40 kol v každém tréninku. Myslím, že by to byla zábava a dobré pro fanoušky, také pro vývoj.“
Letošní pravidla totiž také snížila počet pohonných jednotek, které smí jezdec za sezónu použít, je jich jen pět místo osmi. A to je u nové techniky problém.
Britský pilot vnímá, že jde v této záležitosti především o fanoušky. „Sympatizuji s lidmi, kteří se dívají třeba jen na jedno auto, jak jezdí v první půl hodině. Myslím, že by se to dalo udělat lépe.“
„Když jsem se chodil dívat na formuli 1, chtěl jsem vidět jezdce jezdit. Teď patřím mezi jezdce. Když přijdete do garáže a nevyjedete, jen si můžu představovat (jaké je to pro diváky).“
Diskuse k článku