Hamilton: Uctivý Leclerc ukázal, jak to měl Verstappen udělat

Lewis Hamilton si myslí, že způsob předjetí Charlese Leclerca měl stejně proběhnout i v případě Maxe Verstappena.

Štítky: Charles Leclerc Lewis Hamilton Max Verstappen Zveřejněno 18. 07 2021 — Jiří Košta

Verstappen a Hamilton se v prvním kole prali kolo na kolo a ve vysoké rychlosti vystřelil Brit Red Bull do bariér. Jezdec Mercedesu dostal za kolizi 10 sekundový trest, který během závodu absolvoval. Přesto dokázal zvítězit poté, co v zatáčce Copse (kde vrazil do Verstappena), předjel Leclerca vnitřkem. Monacký pilot vyjel mimo trať, což ho stálo vedení.

„Začali jsme dobře a naháněl jsem Maxe, podobně jako včera. Je zřejmé, že jsem byl vedle něj do šesté zatáčky, ale musel jsem zvolnit. Pak jsem ale měl dobré vytažení z větrného pytle do deváté zatáčky. Včera jsem trochu zvolnil na levé straně, čehož jsem hned litoval, protože jsem nevyužil mezeru. Takže jsem ho teď překvapil, zahnul jsem doleva, ale poté doprava, kde bylo místo. Byl jsem o kousek před ním, poté už jsem jen viděl, že se nestáhne. Přišla zatáčka a kolidovali jsme.

Samozřejmě to nikdy není způsob, jakým bych kdy chtěl vyhrát závod nebo obecně závodit, ale tyto věci se stávají. Jen doufám, že je v pořádku, a těším se na mnoho dalších závodů,” říká Hamilton.

Verstappen byl převezen do lékařského střediska a poté do nemocnice na preventivní kontroly. Hamilton řekl, že má v úmyslu kontaktovat svého rivala.

„Slyšel jsem, že Max je v nemocnici, a to se mě rozhodně týká. Nikdo z nás nikdy nechtěl, aby se někdo z nás někdy zranil. To nikdy není mým záměrem a opravdu doufám, že je v pořádku. Poté ho kontaktuji, abych zkontroloval, zda je v pořádku. Žijeme pro souboje. Čekají nás ještě těžké závody a musíme se z toho poučit, abychom to vybalancovali.”

Hamilton odmítl kritiku šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera ohledně jeho pódiových oslav a popřel, že by získal jednoduchou výhru.

Christianovi nemám co říct, není to jednoduchá výhra. Máme více než 2 000 lidí, kteří tvrdě pracují, přirozeně to není jen o mně.

Jak už jsem řekl, rozhodně to není způsobem, kterým bych chtěl závodit. Myslím si, že je to pro nás všechny důležité, udělat krok zpět. Jsem si jistý, že emoce jsou vysoké, a vím jaké to je, když ztratíte body.

Komisaři rozhodli, že to byla Hamiltonova vina. Závodník přesto nesouhlasí s rozhodnutím, které ho málem stálo vítězství.

„Nesouhlasím s komisaři, ale beru trest na sebe a pokračuji ve své práci. Nebudu kvůli tomu kňourat. Každý bude mít jiný názor, je mi úplně jedno, co si lidé myslí. Chtěl bych si myslet, že bychom měli obecně růst a poučit se z těchto zkušeností. Málokdy se stane incident, který je stoprocentně něčí chybou. Je to vždy směsice, protože je to o dvou nebo více lidech. Takže si myslím, že jsou věci, které se můžeme oba naučit.

Řekl bych, že Max je pravděpodobně jedním z nejagresivnějších pilotů, jen z mého osobního názoru. Dělá samozřejmě skvělou práci. Ale myslím si, že se musíme opravdu pokusit najít tu nejlepší rovnováhu, kterou vždy dokážeme na trati s prostorem a respektem mezi sebou, abychom mohli pokračovat v závodech a mít dobré závody bez nehod,” pokračuje vítěz GP Velké Británie.

Incident se málem opakoval poté, co Hamilton bojoval o vítězství s Ferrari Charlese Leclerca. Monačan ale uhnul a vyjel mimo trať, což Britovi usnadnilo cestu za výhrou.

Byl velmi zdvořilý, pokud jde o ponechání prostoru. Musel jsem být někde po jeho boku, věděl, že jsem tam, ale zůstal odhodlaný, udělal jen širší stopu a málem ji udržel. A to bylo opravdu skvělé závodění. Raději jsem v jeden moment zvolnil, abychom se nesrazili.

Ale myslím si, že to bylo opravdu vyvážené, a věřím, že takové by mělo být závodění. Samozřejmě, v dokonalém světě by se to stalo už při prvním pokusu. Ale jiný čas, jiné místo, jiný jezdec.”

Volkswagen si dal cíl: Do roku 2050 být uhlíkově neutrální