Hamilton se zlobí, že komisaři na pravidla “změnili názor v polovině závodu”
Vítěz úvodního podniku sezony Lewis Hamilton uvedl, že pravidla ohledně limitů trati ve čtvrté zatáčce byla matoucí. Zároveň si úřadující šampion myslí, že komisaři svůj názor změnili v polovině závodu.
Lewis Hamilton vyhrál úvodní závod roku 2021 poté, co jej v závěru musel pustit Max Verstappen z Red Bullu. Klíčovou roli sehrály nejasnosti ohledně překračování bílé čáry ve čtvrté zatáčce.
Max Verstappen zaútočil na pilota Mercedesu právě ve čtvrté zatáčce, kde během manévru byl se svými koly za obrubníkem. Tím měl pilot Red Bullu získat údajnou výhodu. Následně musel Verstappen Hamiltonovi pozici vrátit.
Během tréninků a kvalifikace byly tyto limity přísně hlídány sportovními komisaři. Pro nedělní závod však týmy dostaly volnou ruku. To různé piloty ‚nutilo‘ využívat plochu i za obrubníkem, včetně Hamiltona.
V polovině závodu ale přišel rozkaz shora, aby jezdci přestali tento prostor využívat. Proto si vítěz úvodního podniku myslí, že situace v závěru závodu s Verstappenem je férová, ale matoucí.
„Myslím, že je to velmi matoucí. Na většině okruhů nesmíte vyjet všemi koly za bílou čáru. V této konkrétní zatáčce jste to mohli udělat, ale nesměli jste všemi koly vyjet za obrubník. Ale v závodě jste vlastně mohli, alespoň to tak bylo uvedeno.
Když někoho ale předjíždíte, nesmíte být nikdy mimo trať. Následně v polovině závodu komisaři změnili svůj názor a za onu bílou čáru už se nesmělo vůbec. Ve finále jsem za to vděčný, protože mi to pomohlo starat se lépe o své pneumatiky.
Jednoduché (ale i hlubší) vysvětlení bahrajnské problematiky limitů trati
I když byla tato situace matoucí, bylo fér, když mě Max v závěru pustil před sebe, protože při předjíždění byl mimo trať.
Max Verstappen dal svému týmu jasně najevo svou frustraci. Pilot Red Bullu by raději vyhrál a poté byl zbaven vítězství. Následně se Holanďan uklidnil a situaci viděl o něco jasněji.
„V průběhu závodu mi bylo řečeno, že ostatní piloti jezdí ve čtvrté zatáčce až příliš ze široka, takže to mám dělat také, protože tím získám více času na kolo. Začal jsem tak jezdit také a následně mi bylo oznámeno, abych to už nedělal, tak nevím.
Ve finále je ale pravda, že během předjíždění Lewise jsem byl za hranicí trati, což se při předjíždění nesmí. Ředitelství závodu nám dalo rychle vědět, abych před sebe Hamiltona pustil, a to jsem také udělal.“