Hamilton prozradil, co stálo za jeho problémy v Rusku a Monaku
Druhý jezdec průběžného pořadí se letos musí potýkat s občasným nedokonalým fungováním svého vozu Mercedes. Stalo se tak například v GP Ruska a Monaka.
Hamilton letos vyhrál dva závody z celkových šesti, ale i kvůli problémům z Ruska a Monaka ztrácí na lídra Vettela už 25 bodů – tedy přesně hodnotu jednoho vítězství. Co stálo za Britovými problémy ve zmíněných závodech?
Není žádným tajemstvím, že Mercedes má potíže s ultra-měkkými pneumatikami, a to zejména na hladkém asfaltu. Hamilton však trpěl i s ohledem na týmového kolegu, jenž má k dispozici stejnou techniku.
„V Soči jsme měli odlišná nastavení,“ popisuje příčiny svých neúspěchů trojnásobný šampion. „Zpočátku to nevypadalo, že by v nich byl velký rozdíl, jen malé nuance. Například stabilita při vjezdu do zatáček a vyvážení, na rozdíl od průjezdu zatáčkou a výjezdem, byly jiné.
Měl jsem velmi nestabilní vůz v nájezdech do zatáček, takže jsem skončil tak, že jsem řídil vůz, který byl ještě více nedotáčivý v průjezdu zatáčkou. To bylo hodně komplikované. A pak jsou tu samozřejmě teploty pneumatik a to, jak je využíváte. Začínáme vidět maličkosti,“ vysvětluje Brit.
V Monaku pak podle něj byly na vině brzdy a špatné vyvážení vozu. Konkrétně se Hamilton potýkal se změnou rozložení brzdného účinku. Nepomohlo mu pak ani to, že ztratil teplotu v pneumatikách, když čekal na konci boxové uličky na začátek kvalifikace.
„Poslední závod v Monaku moje problémy způsobilo rozložení brzdného účinku a mechanické vyvážení vozu. A taky to, že jsme pro rychlé kolo potřebovali zajet víc přípravných. Ve čtvrtém kole na tom gumy byly lépe než v prvním. Jen Ferrari dokázalo zajet rychlé kolo hned. Snažíme se pochopit, jak dokázali ‚zapnout‘ pneumatiky tak rychle.
Kdybych ve druhé části kvalifikace dokončil kolo, byl bych jen desetinu za Valtterim, takže bych byl ve třetí části,“ lituje Brit. Ten ale ještě v Monaku přiznal, že jeho tempo by stejně stačilo sotva na nejlepších pět jezdců.
Šéf Mercedesu Toto #Wolff označil spekulace o odchodu stáje z F1 po roce 2018 za nepodložené. Tým má smlouvu na setrvání až do sezony 2020.📅 pic.twitter.com/2iTk3HwJNn
— GPF1 (@GPF1cz) June 7, 2017
Diskuse k článku