Hamilton: Probojovávat se polem je tisíckrát lepší než laciná vítězství
Lewis Hamilton byl jedním z jezdců, kteří v Itálii obdrželi penalizaci za nasazení nových komponentů pohonné jednotky. Pilot Mercedesu startoval 19. a v cíli byl klasifikován na 5. příčce. Sedminásobný šampion poté prohlásil, že tento způsob závodění si užívá mnohem více než ‚lehké výhry‘ z pole position.
Lewis Hamilton musel v Itálii měnit pohonnou jednotku v návaznosti na kolizi s Alonsem v úvodu Velké ceny Belgie. Podobně jako pro velkou část pole, bylo tak nedělní odpoledne na Monze ve znamení minimalizace škod.
Sedminásobný šampion zvládl svou úlohu dobře, v cíli byl klasifikován na pátém místě. Krátce po závodě se Hamilton rozpovídal a přiznal, že souboje v poli a prokousávání se na horu je mnohem záživnější než vyhrát závod stylem start-cíl.
„Bojovat během závodu s ostatními lidmi je tisíckrát lepší než startovat z pole position, ujet autům za vámi a vyhrát tím stylem, že závod dokroužíte. Bitva s ostatními je skvělá a miluji ji už od dětství z motokár.
Tehdy jsem měl horší motokáru než kluci kole mě. Navíc jsem vždy měl staré pneumatiky, a tak na nich nešlo zajet dobrá kola. Většinu závodů na motokárách jsem začínal ze zadních příček, takže mi souboje s někým dalším nejsou cizí.
Odvedli jsme dobrou práci a podařilo se nám získat hromadu pozic. Líbilo se mi, jak jsme se postupně dostával blíž a blíž. Jistě, byla to výzva a vždy jste náchylnější ke kolizím, naštěstí se nám to ale nestalo a mohli jsme z Itálie odjet se vztyčenou hlavou,“ uvedl Brit.
Úplně bez poškození ale Hamilton nevyvázl. Hned v úvodu si poškodil konstrukci za pravým předním kolem. Podle jezdce Mercedesu to ale na výkon vozu nemělo téměř žádný vliv. „Ani pořádně nevím, k čemu tyhle věci za kolem jsou.
Nevzpomínám si, že bych s někým kolidoval. Řekl bych, že za to mohou trosky z jiného vozu, které mě v prvním kole trefily. Na výkonu to ale nic nezměnilo, jen se to houpalo více, než obvykle a občas mi to bránilo v dobrém výhledu,“ popsal situaci Hamilton.
Závěr velké ceny byl dokroužen za Safety carem, Hamiltona mrzí, že nebyl závod restartován, neboť chtěl vyzvat Sainze k boji o konečnou čtvrtou pozici. „Je to škoda, že jsme to nemohli zkusit, třeba by nám to vyšlo.
Každopádně se s tím nedá nic udělat… druhé straně jsem vlastně rád, že se závod dokončil tímto způsobem – bylo to podle pravidel. Jsem vděčný, že mi v Itálii tým poskytl takové auto, cítím, že se zlepšujeme,“ zakončil optimisticky Hamilton.