Hamilton považuje průzkum závodní dráhy před víkendem za zbytečný

V posledních desetiletích investovaly týmy formule 1 miliony do simulačních technologií, i přesto sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton přiznal, že nemá zájem trávit čas na simulátoru a odjede v něm zhruba 20 kol ročně.

Štítky: Lewis Hamilton Zveřejněno 16. 05 2021 — Vašek Štěpánek

Hamilton byl v rozhovoru s Martinem Brundlem dotázán, jak velkou roli sehrály tréninkové jízdy v simulátoru k dosažení 100. Pole position v kariéře. Tento milník se pilotovi Mercedesu podařilo zdolat v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska.

„Na simulátoru vůbec nejezdím, nezajímá mě to. Možná odjedu nějakých 20 kol za rok, možná…“ odpověděl lídr průběžného pořadí mistrovství světa.

Úřadující šampion také neuznává procházení si trati před každou GP. Tato aktivita je velmi běžná a aplikuje ji drtivá většina pilotů ve startovním poli. Obvykle se provádí ve čtvrtek, jedinou výjimkou je Velká cena Monaka, kde se tato aktivita koná už ve středu.

„Trať jsem si procházel, když jsem byl mladší, ale postupem času jsem to začal vnímat jako ztrátu času. Když sedíte ve voze F1, který jede přes 300 km/h, vše je na trati jiné než během chůze. Jediné co jsem během těchto ‚procházek‘ zjistil je, že mě to unavuje,“ uvedl Hamilton.

V rozhovoru pilot Mercedesu také popsal, jak během závodního víkendu pracuje.

„Snažím se šetřit energií. S týmem tvrdě pracuji, v pátek se snažíme přiblížit datům, která jsme vyhodnotili ve čtvrtek. Během tréninků si tyto detaily zkoušíme a snažíme se kousek po kousku dávat dohromady celou skládanku.

Také se koukám na kola, která jsem zde měl v minulosti a snažím se přijít na to, kde se mohu zlepšit. Pozoruji také časy a kola svých soupeřů, třeba dělají něco lépe. Nechci nic podceňovat, a buď to na konci kvalifikace vyjde, nebo ne,“ popisuje Brit.

Sto Pole position Hamilton už má. Nyní se velmi rychle blíží dalšímu velkému milníku. Pilot Mercedesu může teoreticky už v Ázerbájdžánu slavit sté vítězství Grand Prix v kariéře.

Opel Manta GSe ElektroMOD: Revoluce, která má místo mřížky chladiče displej