Hamilton předpokládá, že houpavé výsledky končí

Jednou jsi nahoře, jednou dole, říká se. Dost dobře to zatím platí i o letošních výsledcích Lewise Hamiltona. Právě výsledkové výkyvy jsou tím, co by Brit ve zbytku ročníku rád ze svých statistik odstranil.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 19. 06 2017 — Lukáš Štěrovský

Hamilton letos už dvakrát dokončil mimo stupně vítězů, což jej v šampionátu stálo cenné body. Jak po závodě v Rusku, tak i po Monaku se ale zvedl a následující podnik dokázal vyhrát. Sám pilot Mercedesu ale tvrdí, že výkyvů už bylo dost a své výsledky chce stabilizovat.

„V Kanadě jsme měli skvělý víkend, ale nedokážu předpovědět, co se stane dál. V Baku je velmi hladký asfalt, trochu jako v Rusku,“ obává se Brit. „Pro nás je teď každý víkend výzvou dostat vůz tam, kam chceme. Myslím ale, že jsme se hodně poučili z Monaka i Kanady. Pokud budeme v každém nadcházejícím závodě pracovat se stejnou pílí, jsem si jistý, že zůstaneme v boji o vítězství a výkyvy z našich výsledků zmizí.“

Způsob, jakým se Mercedes vypořádal s negativním výsledkem z monackého závodu, aby v nadcházející Velké ceně Kanady bral první letošní dvojité vítězství, pak Hamilton označuje jako velmi působivý. V tomto ohledu Mercedes prý dokonce překonal svůj ‚návrat‘ po GP Singapuru 2015.

„Myslím, že Singapur pro nás tehdy byl větší neznámou v tom, co se vlastně stalo. Ani po dvou týdnech jsme tehdy přesně nevěděli, proč jsme ztráceli. Tentokrát to bylo o mnoho lepší – týmová práce, výkon inženýrů, to všechno. Pochopili jsme, co bylo špatně a proč jsme nemohli dostat pneumatiky do provozního okna. Do Kanady jsme pak přijeli se skutečnými nápady, jak problém vyřešit, než jen povědomím o tom, čím mohl být způsoben a jak ho odstranit.“

Nejrychlejší kolo v závěru GP Kanady nebylo pro legraci

Přesto Mercedes neměl na růžích ustláno. I když bral dvojité vítězství, oba jeho vozy fungovaly trochu odlišně – jenže nastaveny byly stejně. Valtteri Bottas se opětovně trápil s pneumatikami. I proto se Lewis Hamilton v samém závěru GP Kanady odhodlal k nejrychlejšímu kolu závodu.

„Nebylo to pro legraci. Šlo o to, že jsem za celý závod neměl důvod jet s vozem na limitu. Musel jsem zajistit, abych inženýrům mohl po závodě dát co nejvíce informací. Proto jsem se rozhodl jet jedno kolo na hraně. Chtěl jsem vidět, jak budou reagovat pneumatiky – ‚proberou‘ se, nabídnou lepší přilnavost, zhorší se, změní se jízda přes obrubníky?

Zajel jsem skvělé kolo a získali jsme z něj spoustu informací. Kdybych to neudělal, měl bych za sebou hodinu a pětačtyřicet minut dlouhou jízdu, ze které bych získal podstatně méně informací,“ dodává pilot s číslem 44.

Diskuse k článku

Napsat komentář