Hamilton našel u Ferrari nové dno. Vede už jen cesta vzhůru?
Lewis Hamilton se ve Ferrari trápí a zatím nenachází cestu k lepším zítřkům.
První sezóna Lewise Hamiltona u Ferrari je horskou dráhou emocí, jen těch pozitivních moc nebylo. Vítězství ve sprintové kvalifikaci a závodě jsou dosavadní highlightem. Třetí místo ve sprintu v Miami a skvělá jízda v Imole, která skončila čtvrtým místem v závodě, což je zároveň Hamiltonův nejlepší dosavadní výsledek v roce 2025.
To je málo nejen pro fanoušky a experty, ale také pro samotného Hamiltona. Nikdo nemá na Hamiltona tak vysoké standardy jako Hamilton sám. Sedminásobný mistr světa se po řadě úspěchů nespokojí s ničím jiným, než s výhrami. Právě proto trpí, když se mu nedaří. A také proto my, sledující, jsme vůči jeho výkonům kritičtější. Od jména Hamilton očekáváme víc.
V Barceloně to vypadalo, že Hamilton může mít před Charlesem Leclercem navrch. V kvalifikaci ho dokonce porazil, teprve podruhé v sezóně. Nutno dodat, že Leclerc svůj finálový pokus obětoval pro extra sadu čerstvých pneumatik pro nedělní závod.
To se mu také vyplatilo. Zatímco Leclerc se díky skvělé strategii a závodnímu tempu vyšplhal na stupně vítězů, Hamilton se v posledních kolech nechal předjet Sauberem Nica Hülkenberga a skončil šestý. “Neuvěřitelné chlapi, s tímhle autem něco není v pořádku, horší to snad nikdy nebylo,” řekl Hamilton po závodě do vysílačky.
Piloti mají tendenci věci zveličovat, říkat, že tento závod byl nejhorší v jejich životě nebo naopak nejlepší. Stejně se Hamilton vyjadřoval médiím i po závodě: “Nejhorší závod, jaký jsem kdy zažil, co se týče vyváženosti.”
“Co chcete, abych řekl? Měl jsem opravdu špatný den a nemám co říct. Byl to těžký den, není co dodat, nemá smysl to vysvětlovat, není to vaše chyba, co jiného říct?”
Reportér odpověděl slovy: “Doufám, že Ferrari najde odpovědi na to, s čím máš problémy.”
“Jsem si jistý, že ne. Pravděpodobně je to jen o mě,” kontroval Hamilton.
Frederic Vasseur již letos několikrát mírnil negativní reakci svého jezdce: “Máte dost zkušeností na to, abyste po prvním slově jezdce nedělali závěry. Pokud chcete vyvolat polemiku, můžete, ale není to tak. 70 % závodu jel před Russellem a nejsem si jistý, že to byla katastrofa. V posledním stintu před safety carem jsme měli problém s autem, výsledek není dobrý, ale on jel 45 kol před Russellem.”
V nedávném článku jsme vám přinesli názor Juana Pabla Montoyi, který Hamiltonovi doporučil změnit závodního inženýra. Je pravdou, že vztah Riccarda Adamiho a Lewise Hamiltona působí na vzdálené míle od toho, co měl Hamilton s “Bonem” v Mercedesu. A řekněme si narovinu – závodní inženýr je pravá ruka pilota. Ať Ferrari nebo samotný Hamilton možná bude muset v brzké době učinit rozhodnutí, které může Hamiltonův čas ve Ferrari posunout k lepším zítřkům.