Hamilton kritizuje safety car „ve stylu NASCAR“

Brit se domnívá, že zpomalovací vůz povolán být nemusel.

Štítky: GP Belgie Mercedes Zveřejněno 27. 08 2017 — Pavel Fabry

Lewis Hamilton kritizuje výjezd safety caru kvůli nehodě jezdců Force Indie. Britský pilot tvrdí, že byl zbytečný, přirovnal jej k umělým výjezdům zpomalovacího vozu v NASCAR, které mají za cíl smazat rozestupy v poli a vytvořit napínavější bitvu o vítězství.

Hamilton od startu vedl Velkou cenu Belgie, když kontroloval malý náskok před dotírajícím Sebastianem Vettelem. Výjezd safety caru a následný restart mu však dal velkou šanci poprat se o první místo. Na výjezdu ze zatáčky Eau Rouge skutečně došlo k souboji, Hamilton však situaci ustál a následně závod vyhrál. Během jízdy za safety carem si však do rádia stěžoval, že „nikde žádné úlomky nejsou“.

„Měl jsem pocit, že je to trochu jako NASCAR, kde co chvíli safety car bezdůvodně vytahují,“ řekl Hamilton. „Poté, co jsme zpomalili, bylo křídlo odklizeno, klidně mohli použít virtuální safety car, oni ale chtěli závod, tak povolali safety car.“

Ostrou bitvu s Vettelem si však trojnásobný šampion podle svých slov užil: „Při restartu se za mnou Sebastian vyvezl, bylo to hodně těsné. Bylo zábavné závodit proti jinému týmu a Sebastianovi v jeho nejlepší formě a jeho autu v jeho nejlepší formě, přesně o tomhle závodění je.“

Týmový kolega Valtteri Bottas naopak odjíždí z Belgie zklamaný. Celý víkend Hamiltonovi nestačil. V závodě se držel na třetí pozici, v jeho případě se však restart na měkké směsi nepovedl a Fin prohrál svůj souboj s Danielem Ricciardem a Kimim Räikkönenem. V cíli tak byl odmáván na pátém místě.

„Výsledek dnešního závodu je velkým zklamáním,“ konstatoval Bottas. „Celkově to pro mě byl obtížný víkend. Bývalo by bylo hezké být aspoň na stupních vítězů a získat spoustu bodů pro tým.

Po restartu jsem byl na měkkých pneumatikách, jenže kluci, kteří mě předjeli, jeli na ultraměkkých. Byl jsem pomalejší, neměl jsem dostatečnou přilnavost a nemohl jsem s nimi bojovat. Měkké gumy nám v závodě fungují dobře, ale při restartu je vždycky riziko, že ostatní kluci mohou mít měkčí pneumatiky.

V normálním závodě bychom měli optimální strategii, co se týče pneumatik. Tohle byl pro mě nejtěžší víkend, takže se z toho musím hodně poučit, protože jsem nebyl dost rychlý. Musím rychle zanalyzovat svoje chyby, snad budu za týden v Monze silnější.“

Diskuse k článku

Napsat komentář