Tým Lewise Hamiltona slaví titul v Extreme E

Poté, co jen o vlásek přišel o titul v inaugurační sezoně Extreme E, X44 Vida Carbon Racing vstoupil do sezony 2 s cílem vyhrát. Navzdory tvrdé konkurenci ze strany RXR a některým neúspěchům se jim v Uruguay Naturals Energy X Prix skvěle dařilo a obsadili třetí místo a zajistili si tak svůj první titul Extreme E.

Pojďme se podívat na to nejzajímavější z letošní mistrovské bitvy o titul.

Desert X Prix

Při zahájení sezony v NEOM v Saúdské Arábii X44 Vida Carbon Racing položil základ tím, že si zajistil první místo v kvalifikaci a také postup do finále Desert X Prix.

Nedělní odpoledne však i přes bleskové rychlosti přineslo týmu zklamání. Poté, co Kristoffersson a Sanz zajeli skvělá závěrečná kola a zajistili si P1 a P2 pro RXR a ACCIONA | SAINZ XE Team, Sébastien Loeb a Cristina Gutiérrez si mohli zajistit pouze třetí místo na stupních vítězů

NEOM Island X Prix I a II

X44 Vida Carbon Racing potkalo podobné neštěstí během druhého kola sezony na Sardinii. Obtížný začátek zajistil, že NEOM Island X Prix I byla prvním podnikem, ve kterém se ve finále nezúčastnili Sébastien Loeb a Cristina Gutiérrez.

Zatímco sobotní kvalifikace 1 byla pro tým složitá a Loeb dokonce pomáhal vyměnit pneumatiku ve Switch Zone, Q2 bylo slibné. Zde mistrovská Loebova jízda sehrála roli, získal dvě pozice na trati a celkově třetí místo v kvalifikaci.

Hlavní problémy víkendu nastaly v neděli, kdy se po výměně jezdce v semifinále 2 bojovalo s rozjezdem. Gutiérrez nedokázala dohnat následnou mezeru a tým zaostal za umístěním ve finále, čímž dvojice skončila na šestém místě.

X44 se vrátil do bojové formy při NEOM Island X Prix II a zajistil si třetí místo v hodnocení Q1, před NEOM McLaren Extreme E a Genesys Andretti United Extreme E.

V kvalifikaci 2 se Loeb a Gutiérrez dostali do souboje s RXR o nepolapitelné první místo. Přestože tým dostal 15sekundovou penalizaci za opuštění Switch Zone příliš brzy, svým působivým tempem udržel celkově druhé místo a postoupil do semifinále 2.

Zdálo se, že NEOM Island X Prix II konečně ukázal potenciál X44 Vida Carbon Racing. Ve finále bylo jejich tempo dostatečně silné na to, aby si připsali druhý a dosud nejlepší výsledek sezony. To znamenalo, že tým vstoupil do závěrečné fáze sezóny na žebříčku prvních tří, jen jeden bod za ACCIONA | Třetí tým SAINZ XE.

Antofagasta Minerals Copper X Prix

V září X44 Vida Carbon Racing konečně přinesl výsledek, který odrážel jejich slib, a připsal si své první závodní vítězství v sezoně v Antofagastě v Chile.

V nedělním finále došlo k dramatickému obratu událostí, kdy se pro konkurenty X44 Vida Carbon Racing udělilo několik penalizací, což Loebovi a Gutiérrezovi umožnilo získat nejvyšší stupínek na stupních vítězů.

V důsledku toho se tým Lewise Hamiltona úspěšně prosadil do souboje o šampionát. S pouhými 17 body za RXR v posledním víkendu X Prix byl boj o šampionát v plném proudu.

Uruguay Natural Energy X Prix

Navzdory síle vítězství v Antofagasta Minerals Copper X Prix X44 Vida Carbon Racing nezvládl v Uruguayi start, který potřebovali, protože pád Gutiérrez v Q1 postavil tým na chvost.

Spolu s DNF byl tým nucen použít mistrovský vůz místo svého poškozeného ODYSSEY 21. Kromě problémů s adaptací na nový stroj si výměna vyžádala pětisekundovou penalizaci, která se později odpykala v Crazy Race.

Loeb řekl: „Když jsme použili druhý vůz, bylo to poprvé, kdy jsme měnili podvozek. Museli jsme si na auto zvyknout, nefungovalo přesně jako naše. Poloha sedadla, pedály, všechno bylo špatně, takže jsme se museli v Q2 přizpůsobit, abychom si na to zvykli. V noci tým odvedl skvělou práci při úpravě vozu, aby se více podobal starému autu, takže na poslední den to bylo mnohem lepší.”

Vzhledem k tomu, že šance byly proti nim, Loeb riskoval a ve své Q2 Heat klesl na konec pole. Francouz měl ale čistý vzduch, který potřeboval k Continental Traction Challenge, a Loebova odvážná taktika se vyplatila. Tým zaútočil na čas o půl sekundy rychlejší než nejbližší soupeři v sektoru a získal pět bodů, které se ukázaly jako klíčové v den finále.

Toto myšlení přineslo svá rizika, protože tým zpečetil svůj osud umístěním v Crazy Race po boku lídrů šampionátu RXR – poprvé pro oba týmy, protože o titul padl souboj kolo na kolo mezi dvěma nejlepšími. X44 Vida Carbon Racing skončil na vrcholu a obsadil páté místo ve finále, zatímco RXR bylo diskvalifikováno za použití příliš velkého množství inženýrů v zóně Switch, když se snažili dostat své poškozené ODYSSEY 21 zpět pro klíčové body.

Úkol byl náročný, protože tým Lewise Hamiltona potřeboval alespoň třetí místo ve finále, aby získal šampionát, a od začátku bylo jasné, že pro X44 Vida Carbon Racing to nebude snadný úkol, protože Loeb se ve svém stintu umístil na čtvrtém místě.

Sláva šampionátu se soupeřům stále více vzdalovala, protože Timmy Hansen z Genesys Andretti United Extreme E držel Loeba na uzdě a nechal Gutiérreze pronásledovat Catie Munnings. Právě když se zdálo, že čas běží X44 Vida Carbon Racing, přišla sedmisekundová penalizace pro Genesys Andretti United Extreme E za překročení rychlosti ve Switch Zone.

To bylo záchranné lano, které Gutiérrez potřebovala, a Španělka překročil čáru během dvou sekund od Munnings, čímž si zajistila třetí místo a mistrovský titul pro X44 Vida Carbon Racing, pouhé dva body před RXR.