Hamilton chtěl do boxů dřív než Rosberg, tým to ale odmítl

Lewis Hamilton byl po závodě v Monaku trochu naštvaný, že ho tým nezavolal na přezutí hned po nehodě Adriana Sutila.

1 Štítky: Lewis Hamilton Zveřejněno 26. 05 2014 — Jan Pastorek

Lewis Hamilton byl po závodě v Monaku trochu naštvaný, že ho tým nezavolal na přezutí hned po nehodě Adriana Sutila.

Sauber boural za tunelem a bylo velmi pravděpodobné, že na trať vyjede safety car. Hamilton doufal, že toho Mercedes využije a zavolá ho hned na přezutí, ještě dřív, než přijde rozhodnutí ze strany vedení závodu.

„Z jakého důvodu jste mě nezavolali do boxů? Měl jsem zajet do boxů, ale věděl jsem, že to neuděláte,“ řekl týmu vysílačkou.

Mercedes nakonec počkal a oba jezdce zavolal najednou, první přezul Rosberg a po něm Hamilton, takže každému zůstala jeho pozice na trati.

„Když jsem byl u McLarenu, měli jsme dva stratégy a cílem strategie mého stratéga bylo získat ten nejlepší celkový výsledek pro mě,“ vysvětloval Hamilton pro Sky Sports. „Bohužel (u Mercedesu) máme jednoho člověka pro celkovou strategii a je úžasný, ale bohužel jeho role v týmu je taková, že musí hledět na jezdce číslo 1 (v závodě ten vpředu) a druhý jezdec musí jet do boxů jako druhý.“

„Od začátku jsem věděl, že jsem měl menší šanci vyhrát závod a že potřebuji zázrak, abych vyhrál na okruhu, jako je tento. Příležitost přišla, když jsem mohl zajet do boxů. Když jsem byl u McLarenu, v tom kole by mě zavolali, a to by mi mohlo dát malou výhodu, abych přeskočil safety car.“

„Ale na to s týmem přijdeme. V takových závodech musíte využít každou příležitost, která se naskytne. Start byl pryč, já jsem se dotahoval, pak vyjel první safety car, potom už žádná další příležitost nebyla.“

Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff ale takový postup odmítá. Přednost při zastávkách v boxech má vždy ten jezdec, který má v danou chvíli lepší pozici na trati.

„Rozhoduje auto vpředu, takové máme pravidlo. Sám jezdec nerozhoduje,“ potvrdil.

Diskuse k článku

Napsat komentář