Hamilton byl šokován týmovými instrukcemi
Oba jezdci Mercedesu v různých fázích závodu předvedli pěkné stíhací jízdy a do cíle dojeli těsně za sebou. Hamilton skončil třetí a Rosberg čtvrtý.
Oba jezdci Mercedesu v různých fázích závodu předvedli pěkné stíhací jízdy a do cíle dojeli těsně za sebou. Hamilton skončil třetí a Rosberg čtvrtý.
Mercedes nakonec ve Velké ceně Maďarska na Hungaroringu závodu nedominoval. Lewis Hamilton byl po startu z boxů ve hře o vítězství, ale ve vyrovnaném finiši dojel třetí, Nico Rosberg sice v úvodu vedl, ale doplatil na první výjezd safety caru, musel změnit strategii, v závěru dokázal na čerstvých pneumatikách dohnat ztrátu okolo dvaceti sekund, ale týmového kolegou už předjet nestihl a skončil za ním čtvrtý o 0,5 sekundy. Největší diskusi ale vzbudila situace v závěrečné třetině závodu, když Hamilton dostal příkaz pustit Rosberga jedoucího jinou strategii před sebe, ale rozhodl se ho neuposlechnout.
Hamilton v prvním kole dokonce vyjel mimo trať, když ještě po startu z boxů neměl zahřáté brzdy, ale vynikající jízdou i souhrou šťastných okolností v podobě dvou výjezdů safety caru se probojoval na pódium. Nebyl daleko ani od vítězství.
Zhruba ve dvou třetinách závodu se týmoví kolegové z Mercedesu, kteří v té době jeli jinou strategii, potkali za sebou, Němec dohnal Angličana na odstup okolo jedné sekundy, byl v té době rychlejší a potřeboval se rychle dostat dopředu, protože ho na rozdíl od mistra světa z roku 2008 čekala ještě jedna zastávka. Tým proto Hamiltona oslovil, aby Rosberga pustil, ten ale nechtěl výrazně zpomalit. „Nenechám ho předjet mě. Pokud se dostatečně přiblíží, může mě předjet,” reagoval Angličan. Vedoucí jezdec šampionátu za ním kroužil osm kol, než zajel do boxů.
„Pochopitelně jsem si byl vědom, že spolu závodíme. I když mu zbývala ještě jedna zastávka, neznamenalo to, že nejsme na stejné úrovni,“ argumentoval Hamilton, proč se rozhodl příkaz neuposlechnout. „Kdybych ho nechal předjet, ujel by a později by se vrátil u mě. Byl jsem velmi šokován, že mě o to tým požádal.“
Hamilton navíc upozornil, že Rosberg nebyl dostatečně blízko, aby ho mohl předjet. „Nechystal jsem se zpomalit a ztratit kontakt s Fernandem a s Danielem. Bylo to trochu zvláštní,“ hodnotil. „Jsem si jistý, že jsem udělal správné rozhodnutí. Koneckonců, závodil jsem pro sebe a ne pro něj.“
Přestože dokázal dojet na třetím místě, považuje víkend, ve kterém byl ve volných trénincích nejrychlejší, ale kvůli technické závadě v kvalifikaci startoval z boxů, za ztracenou příležitost. „Toto je jen minimalizace škod. Jen jsem tlačil, jak jsem mohl, abych se dostal co nejvýše. Nemohu popsat bolest, kterou cítíte, když máte problémy, jaké mám v posledních závodech,“ uvedl. „Je těžké to přijmout, vrátit se a znovu útočit. Tlačíte stejně, jako byste to dělal, kdybyste byl na pole position. Je uspokojující dojet vepředu a je potěšující být pořád ve hře. Probíjet se závodním polem je jeden z nejlepších pocitů, jaké můžete mít.“
Rosberg inkriminované okamžiky moc nekomentoval. „Tým mě informoval, že mě nechá projet, ale nevím, co se stalo. Musíme to interně probrat. Ale pořád jsem ve vedení šampionátu a z letní přestávky se vrátím v plně útočném režimu,“ ujistil. „Měl jsem šanci v posledním kole a jsem velmi, velmi rozzlobený, že jsem to nedokázal. Lewis udělal v první zatáčce malou chybu, ale nevyšlo to.“
„Bylo to zklamání. Několik věcí mi nevyšlo, byl to závod plný vzestupů a pádů. Na začátku bylo vše pod kontrolou, bohužel safety car mě stál vedení, protože jsem nemohl zajet hned do boxů. Po safety caru jsem měl také nějaké problémy s brzdami a v té chvíli bylo těžké řídit,“ popisoval průběh závodu. „Pak jsem mohl hodně zabrat. Měl jsem skvělý poslední stint a na konci jsem měl jednu šanci předjet v posledním kole Lewise, ale nevyšlo to. Je to masivní zklamání. Musíme si sednout a zhodnotit, co šlo špatně. “
Šéf týmu Toto Wolff je přesvědčen, že nebýt safety caru, Rosberg by vyhrál. „Měli jsme smůlu. Safety car vyjel, když byla první trojice na hlavní rovince, proto Nico, Sebastian Vettel a Valtteri Bottas dopadli, jak dopadli,“ zhodnotil pro Sky Sports. K Hamiltonově neuposlechnutí instrukcí se vyjádřil diplomaticky. „Bojují o světový šampionát. Nebyl to jednoduchý pokyn, musíme se na to podívat ze všech pohledů.“
Technický ředitel Paddy Lowe dodal, že tým se rozhodl vzhledem k situaci jet s Rosbergem strategii tří zastávek a s Hamiltonem na dvě zastávky. Obě strategie byly podle Lowa pro daného jezdce nejlepší volbou, ale vzhledem k dalšímu safety caru ani jedna nemohla být vítězná. Dodal, že oba vozy měly potíže s brzdami a Hamiltonův navíc s tlakem paliva.
Diskuse k článku