Halo Leclerca nezachránilo, konstrukce svou existenci ale obhájila

Po děsivé havárii mezi Fernandem Alonsem a Charlesem Leclercem se objevují hlasy, podle kterých konstrukce Halo zachránila Leclercovi život, nebo jej přinejmenším ušetřila těžkého zranění.

2 Štítky: Bezpečnost FIA Halo Zveřejněno 27. 08 2018 — GPF1.cz

Při pohledu, který bude oproštěn od emotivních složek a teatrálních zvolání, lze ale objektivně říci, že by se Leclercovi nestalo nic, i kdyby tam žádná konstrukce Halo nebyla.

Způsob, jakým je auto dimenzováno, by totiž zařídil, že Leclercova hlava byla i tak ochráněna. Výrazně nebezpečnější byla kolize mezi Alexanderem Wurzem a Davidem Coulthardem při GP Austrálie 2007. Po nepovedeném útoku Coulthardovo auto vzlétlo do vzduchu a Wurzovu formuli přeletělo z boku.

Jedna věc je ale diskuze nad tím, jak Halo pomohlo nebo nepomohlo Leclercovi. Druhou věcí je nejspíš objektivní závěr, že Halo si obhájilo své místo na tomto světě. Příště by totiž úhel letících formulí mohl být výrazně nepříznivější, jak ukazuje kolize Wurz – Coulthard, a třeba ve větší rychlosti. Ať chceme, nebo nechceme, Halo je tady a dlouho bude.

Diskuse k článku

2 komentáře: “Halo Leclerca nezachránilo, konstrukce svou existenci ale obhájila”

  1. Formule napsal:

    Myslím, že by autor článku by měl nejdříve vidět toto video:
    https://www.youtube.com/watch?v=tC6ZcYfH7FQ
    Po shlédnutí bude jasné, že uvedený článek je nesmysl.

  2. 2197 napsal:

    To by mě zajímalo, jak autor článku došel k tomu, že by se Leclercovi nic nestalo ani v případě, že by tam HALO nebylo. Jeden by čekal analýzu, nebo minimálně záběry z předtím nezveřejněných úhlů, ale proč taky.

    Patřím mezi ty poslední, co příchod HALO vítali, ale stejně mě fascinuje s jakou jistotou dokážete „objektivně říci“, že nic nehrozilo a to bez ohledu na nedokončené vyšetřování.

    Nic jinýho než clickbait na úrovni zpravodajství Blesku a TV Nova.

Napsat komentář