Halo Leclerca nezachránilo, konstrukce svou existenci ale obhájila
Po děsivé havárii mezi Fernandem Alonsem a Charlesem Leclercem se objevují hlasy, podle kterých konstrukce Halo zachránila Leclercovi život, nebo jej přinejmenším ušetřila těžkého zranění.
Při pohledu, který bude oproštěn od emotivních složek a teatrálních zvolání, lze ale objektivně říci, že by se Leclercovi nestalo nic, i kdyby tam žádná konstrukce Halo nebyla.
WATCH: Alonso’s McLaren bounces off the halo of Charles Leclerc’s Sauber ?????? #SkyF1 #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/AwuHK5PWWa https://t.co/9X1wvD69QF
— TF1C Sauber (@TF1C_Sauber) 26. srpna 2018
Způsob, jakým je auto dimenzováno, by totiž zařídil, že Leclercova hlava byla i tak ochráněna. Výrazně nebezpečnější byla kolize mezi Alexanderem Wurzem a Davidem Coulthardem při GP Austrálie 2007. Po nepovedeném útoku Coulthardovo auto vzlétlo do vzduchu a Wurzovu formuli přeletělo z boku.
Jedna věc je ale diskuze nad tím, jak Halo pomohlo nebo nepomohlo Leclercovi. Druhou věcí je nejspíš objektivní závěr, že Halo si obhájilo své místo na tomto světě. Příště by totiž úhel letících formulí mohl být výrazně nepříznivější, jak ukazuje kolize Wurz – Coulthard, a třeba ve větší rychlosti. Ať chceme, nebo nechceme, Halo je tady a dlouho bude.
Diskuse k článku