Haas už se zlobí: příliš velké bouračky příliš často
Šéf Haasu uvedl, že nehody, které jezdci amerického týmu způsobují se stávají až příliš častými a těžkými. Steiner tak naráží na incident ze závěrečného tréninku na GP Maďarska 2021, ve kterém těžce havaroval Mick Schumacher.
Mick Schumacher havaroval v jedenácté zatáčce zhruba čtvrt hodiny před koncem posledního tréninku na GP Maďarska. Poškození, která monopost VF-21 obdržel, byla natolik rozsáhlá, že Němcovi znemožnila účast v kvalifikaci.
Bohužel nejde o první případ těžké nehody. Už v květnu se Schumacher nemohl zúčastnit kvalifikace v Monaku, také havaroval v posledním tréninku. Pilot Haasu boural také ve Francii, a to hned poté, co se mu poprvé podařilo postoupit do Q2.
Günther Steiner si uvědomuje, že s nováčky je ve formuli 1 potřeba mít trpělivost, druhým dechem ale dodal, že další nehody budou takřka neúnosné. Tým je už momentálně v bodě, kde musí brát ohled i na finanční dopad po zbytek sezony.
„Mick měl v posledních pěti závodech poměrně dost velkých incidentů. Když se pilot roztočí nebo něco podobného, stane se to. Tyto nehody už jsou ale docela těžké a nákladné. Je to spousta vyhozených peněz bez dobrého důvodu.
Musíme na tom zapracovat, je potřeba se v tom zlepšit. Rozpočet je rozpočet a toho se musíme držet. Když má ale člověk tolik nehod, musí začít hledat jiné způsoby, jak tenhle rozpočet obejít.
Nyní to pociťujeme, ale jako tým jsme schopní se s těmito nehodami vypořádat. Blíží se ale moment, kdy tyto způsoby budeme muset aplikovat, protože nehod je pořád hodně, jsou časté a drahé,“ vysvětlil situaci Haasu Steiner.
Schumacherův týmový kolega Nikita Mazepin měl také na začátku sezony hned několik těžkých nehod a kiksů. Šéf Haasu ale nyní Rusovi udělil pochvalu, jelikož v posledních závodech Mazepin už tolik chyb nedělá.
„Děláme příliš mnoho chyb, to je ten problém. I když, na obranu Nikity bych neměl používat množné číslo, protože v posledních závodech se choval dobře. Asi ani nic nerozbil a vedl si velmi dobře… Mick pár chyb udělal, ale i tady to vše zlepšíme,“ věří Steiner.
Šéf Haasu cítí, že bude potřeba jezdcům znovu vysvětlit rovnováhu mezi rizikem a odměnou, pokud jde o zajetí rychlých časů. Podle Steinera není možné podstupovat rizika během tréninků, které na výsledek kvalifikace ani nemají vliv.
„Z naší strany musíme naplánovat, jak vynaložíme s našimi penězi. Víme přesně, kde je máme utratit, na jaké části auta. Nemůžeme ale všechno utratit za nehody, které způsobí naši jezdci, to zkrátka není udržitelné.
Bude možná jen stačit, když si sedneme a vysvětlíme si kdy riskovat a kdy ne, někdy je to potřeba, ale pouze, když je příležitost něco dokázat. Pokud příležitost není, osobně nikdy neriskuji, protože není co získat.
A myslím si, že zrovna v tréninku toho moc nezískáme. Rozhodně ne v posledním tréninku jen dvě hodiny před kvalifikací, to člověk může jedině ztratit. Celkově je hloupost riskovat, když to není potřeba.“