Haas hodnotí své šance na to překonat zpátky Aston Martin

Tým Haas čeká už šest závodů na body, to je nejhorší bilance ze všech týmů. Problémem ale je, že to není až tak chyba týmu, jako série nešťastných okolností.

Štítky: Günther Steiner Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 8. 10 2022 — Jiří Košta

Pilot týmu Kevin Magnussen poměrně realisticky vysvětlil, jak na tom je tým v poslední době. Pravidelně sice dokáže bojovat o body, ale pokaždé se stane něco, co výsledek pokazí.

„Je to těžké, protože v tuto chvíli trochu bojujeme o body. Takže i když mezi námi týmy dole není tolik bodů rozdílu, je těžké je získat a porazit druhý tým. Takže ano, budeme mít šanci a myslím, že jedeme na některé z okruhů, které by pro nás měly být lepší,” komentuje situaci závodník.

„Víte, nikdo se nevzdal toho, aby je porazil. Většinu roku jsme byli na sedmém místě mezi konstruktéry. A to by byla skvělá pozice po několika sezonách, kdy byl Haas posledním týmem v šampionátu konstruktérů, bylo by to opravdu cool skočit o několik pozic. Takže to zkusíme.”

Minulý víkend v Singapuru dostal Magnussen černo-oranžovou vlajku poté, co poškodil přední křídlo po kontaktu s Maxem Verstappenem. Musel zajet do boxů pro nový nos, přičemž neplánovaná zastávka ve skutečnosti vyřadila Dána z boje o body.

Šéf týmu Haas pochopitelně také nebyl spokojený se situací, protože v klíčovém důsledku může sehrát obrovský rozdíl.

„Je to frustrující, protože bylo naprosto bezpečné pokračovat. Byla to jedna z těch věcí, a pokud je to poprvé, tak to pochopíte,” říká Steiner.

„Ale v Maďarsku jsme měli stejný scénář. Bylo to velmi, velmi podobné poškození, ukázali jsme to FIA. V Maďarsku jsme měli šéfa komponent a on vysvětlil, co se děje, co nemůže se stát a co se může stát. A myslím, že se z toho prostě nic nenaučili a pak nám zase dali černo-oranžovou vlajku. Teď je to potřetí, to už je špatné.

Je to technické oddělení, které pak musí hlásit řediteli závodu, co je bezpečné a co ne, pokud vědí, na co se dívají. Je zřejmé, že ne.

Snažím se. V určité fázi potřebujeme mít lidi, kteří rozumí tomu, jak se tato auta staví. Už nejsme v osmdesátých letech. Ukázali jsme v Maďarsku, že se dá stát na tom díle a neupadne. Možná se viklá, ale takhle to nespadne.

To je to, co jsme ukázali, a tento by také neupadl. A víte, že existují materiály, které toho dokážou mnohem víc, než si myslíte. A jsou tam záměrně,” dodává Steiner.

Buemi opouští Nissan, našel si nové angažmá