Haas: Dávat šanci juniorům Ferrari je ekonomicky nevýhodné

Gene Haas se brání najímání jezdců akademie Ferrari a platících pilotů obecně. V celkovém součtu je podle něj takový způsob získávání závodníků finančně výrazně prodělečný.

Štítky: Haas Zveřejněno 11. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

Haas, jenž je současně spoluvlastníkem týmu v NASCAR, figuruje s vlastní stájí v F1 od roku 2016. Do jeho sedačky během závodů zatím nastoupili Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez, kterého pro letošek nahradil Kevin Magnussen.

Intenzivní partnerství s Ferrari, od kterého Haas odebírá prakticky všechny komponenty, které může, zajistily také účast v pátečních trénincích juniorům Scuderie – Charlesi Leclercovi a Antoniu Giovinazzimu. Do budoucna však prý nemáme počítat s tím, že by někdo z nich natrvalo závodil pro Haas.

Ten už potvrdil, že s týmem v příštím roce zůstanou Grosjean a Magnussen. Proč tedy de facto sesterská stáj Ferrari nedá šanci jeho mladým pilotům, kteří tak prahnou po místě v královně motorsportu? „Nemyslím, že bychom to úplně vyloučili, ale z hlediska obchodu to vážně nedává moc smysl,“ hájí se Gene Haas.

„Není žádným tajemstvím, že provoz vozu na jednu sezonu stojí 60 milionů dolarů. A pokud vám někdo dá jezdce, ne jen z Ferrari, odkudkoliv, a zaplatí pět nebo šest milionů, vzniká vám ztráta pětapadesedáti milionů dolarů.

Takže vážně nedává smysl chtít nechat jezdit pilota partnerské stáje nebo platícího jezdce jako kompenzaci. Myslím, že náš úhel pohledu byl vždy ten, že potřebujeme získat body. To nám vydělá peníze a posune nás dopředu. Takový je náš obchodní model. Podle mého to Ferrari respektuje,“ dodává Haas.

Diskuse k článku

Napsat komentář