Haas bude po působení v Alpine pro Ocona ozdravný pobyt
Správná a otevřená komunikace je to, co Esteban Ocon v Haasu očekává.
Esteban Ocon byl v týmu z Enstone (Renault, Alpine) od sezóny 2020. V Maďarsku 2021 přivezl týmu první vítězství od GP Austrálie 2013 (pokud budeme počítat celkovou historii), stanul na pódiu při GP Sachíru 2020 a GP Monaka 2023. Tím výčet pozitivních zkušeností končí.
V Alpine to šlo poslední dobou z kopce. Tým, který v roce 2022 skončil na čtvrtém místě v poháru konstruktérů, je letos s 11 body osmý. Situace v managementu je nestabilní a mezi poslední spekulace se řadí to, že francouzský tým se vzdá vlastní pohonné jednotky a využije spolupráce s Mercedesem.
Článek pokračuje níže..
ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO
To nejsou jediné věci, které Ocona v Alpine trápily. Francouzský závodník si stěžuje na nedostatečnou komunikaci, což v Haasu nehodlá Ocon znovu zažít. Podle Ocona je špatná komunikace jedním ze základních bodů aktuálního neúspěchu Alpine.
Na otázku, zda lituje odchodu z Alpine, Ocon odpověděl: “Ne, protože jsem tomuto týmu odevzdal vše. Nejsem to jen já, je to Daniel (Ricciardo), Fernando (Alonso), Pierre (Gasly) – všichni to jsou jezdci, kteří byli v tomto týmu a poskytli zpětnou vazbu.”
“Existuje postup, kde jezdci poskytují týmu nějaké informace. Pak máte zpětnou technickou vazbu, kde dostaneme za pravdu a problém se řeší nebo se z nějakého důvodu řešit nemůže. Nic takového tady nebylo. Následující rok zjistíte, že problémy, na které jste upozornili, se nevyřešily a vše jde opačným směrem,” postěžoval si Ocon.
Během nové výzvy v Haasu se bude chtít této nedokonalosti Ocon vyvarovat. V americkém týmu by měl být přirozeným lídrem – jeho týmovým kolegou totiž bude nováček Oliver Bearman. “Nevím, jestli je lídr týmu správné označení, ale mohu zaručit, že do toho dám veškeré úsilí, odhodlání nevynechat žádný detail a sdílet vše, co je dle mého názoru důležité zlepšit – a to hned.”