Grosjeanovy stížnosti? Nic mu zakazovat nebudeme, říká šéf týmu Haas
Gunther Steiner, šéf nováčkovské stáje Haas, prozradil, že nemá v plánu jakkoliv omezovat Romaina Grosjeana v jeho ustavičné kritice vozu. Francouz je letos známý kvůli často kritickým, avšak ne úplně komplexním poznámkám ohledně chování auta, kterými skrze rádiovou komunikaci zahrnuje svůj tým – ať už se jedná o volné tréninky, kvalifikace či závody. Šéf týmu Günther Steiner…
Gunther Steiner, šéf nováčkovské stáje Haas, prozradil, že nemá v plánu jakkoliv omezovat Romaina Grosjeana v jeho ustavičné kritice vozu.
Francouz je letos známý kvůli často kritickým, avšak ne úplně komplexním poznámkám ohledně chování auta, kterými skrze rádiovou komunikaci zahrnuje svůj tým – ať už se jedná o volné tréninky, kvalifikace či závody.
Šéf týmu Günther Steiner je však s Grosjeanovými komentáři spokojen. „Víte, nechávám lidi mluvit. Je to Romainův názor, je prostě takový. Snadno bych mu mohl nakázat, aby takové věci neříkal. Ale pak by lidi přišli o spoustu zábavy! Tak proč bych jim ji měl kazit?
Nekritizuji to. Pokud se rozhodl být takový, tak fajn. Po závodě v Singapuru jsme spolu mluvili, byl frustrovaný, naštvaný. To bych ale byl já taky, vlastně jsem. Přenesl se přes to, a je připraven na další závod. To je jediná věc, kterou můžete dělat. Potřebujeme se podívat na to, co bylo špatně, protože Romain nic špatného neudělal, takže nemá moc co analyzovat,“ popisuje Steiner.
Grosjean během singapurského víkendu havaroval po smyku ve druhé části kvalifikace. Do závodu po technických potížích ani nenastoupil. „Jeho víkend začal těžce, a skončil ještě hůř. V úvodním tréninku jsme po prvním kole ztratili tlak v turbu, takže bylo po tréninku.
V odpoledních jízdách jsme se pokusili udělat příliš mnoho v příliš krátkém čase. Ve třetím tréninku jsme nesplnili svůj program. V kvalifikace jsme na to až moc tlačili, a skončili ve zdi. Před závodem jsme pak kompletně přišli o systém brake-by-wire.
Když Romain vyjel, čtyřikrát nebo pětkrát zabrzdil bez potíží, pak se pedál propadl až na podlahu. Mysleli jsme si, že je problém v elektronice, ale všechno jsme resetovali, a nic se nezměnilo. Měli jsme vyndat převodovku a podívat se, jestli není třeba přerušený kabel. Dvakrát jsme vyměnili motor, jenže to nepomohlo. Někdy se to tak stane,“ popsal nešťastný víkend Gunther Steiner.
Čtěte dále: Video: To nejlepší z Grand Prix Singapuru v šesti minutách!
Diskuse k článku