Grosjeana od zranění zachránily chytré bariéry

Francouzský pilot nedokončil nedělní závod poté, co neúspěšně naháněl Jensona Buttona. Po ztrátě přítlaku neukočíroval svůj monopost a narazil ve vysoké rychlosti do bariéry, která jej uchránila před možným vážnějším zraněním. Havárii ve vysoké rychlosti předcházela situace, kdy se Romain Grosjean snažil natlačit na Jensona Buttona. Dostal se ale příliš blízko a to se mu…

Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 11. 10 2015 — Josef Nekvinda

Francouzský pilot nedokončil nedělní závod poté, co neúspěšně naháněl Jensona Buttona. Po ztrátě přítlaku neukočíroval svůj monopost a narazil ve vysoké rychlosti do bariéry, která jej uchránila před možným vážnějším zraněním.

Havárii ve vysoké rychlosti předcházela situace, kdy se Romain Grosjean snažil natlačit na Jensona Buttona. Dostal se ale příliš blízko a to se mu stalo osudným. V táhlé zatáčce nejprve zaznamenal ztrátu přítlaku, v důsledku čehož vyjel z ideální závodní stopy a dostal se na znečištěnou část okruhu. Poté se již jeho vůz roztancoval a Francouz už mohl jen bezmocně přihlížet, jak se jeho monopost přibližuje bariéře. Na trať pro jistotu přispěchal i medical car. Grosjean nakonec z lékařského centra odešel jen s bandáží na ruce. Nové bezpečnostní technologie ve formuli 1 proto chválí.

„Jsem v pohodě. Sice teď nebudu moci běžet maratón, ale jsem velmi rád za bezpečnostní prvky ve formuli 1 a zejména za TecPro bariéry. Když jsem viděl, že ztrácím kontrolu nad svým vozem, věděl jsem, že to bude tvrdý hit. Pustil jsem volant, pevně se zapřel a čekal, až bude po všem.

Není to ten nejlepší pocit na světě, ale já jsem velmi rád, že jsou dnešní technologie ve formuli 1 tak vyspělé. Cítím se trochu špatně, protože jsem klukům připravil spoustu práce, ale zároveň budeme zkoumat, co přesně bylo příčinou mé havárie. Musíme zjistit, zda to byla má chyba nebo bylo na vině něco jiného,“ popisoval incident Grosjean.

Diskuse k článku

Napsat komentář