Ve Velké Británii roku 2014 triumfoval Hamilton, Rosberga zradila převodovka
Hamilton vyhrál doma v Silverstone, na stupně vítězů ho doprovodili Bottas a Ricciardo. Rosberga zradila převodovka a šampionát vede už jen o čtyři body.
Hamilton vyhrál doma v Silverstone, na stupně vítězů ho doprovodili Bottas a Ricciardo. Rosberga zradila převodovka a šampionát vede už jen o čtyři body.
Před startem panovala třicetiprocentní pravděpodobnost deště. Jezdci Ferrari na úvod jako jediní zvolili tvrdé pneumatiky.
Do Velké ceny Velké Británie v Silverstone výborně vyrazil Rosberg a udržel vedení. Za ním se seřadili Button, Magnussen a Hamilton. Až na páté místo se propadl Vettel, následovali Hülkenberg, Ricciardo, Kvjat, Bottas a Bianchi. Do kontaktu se dostali Vergne s Pérezem.
Hned po startu havaroval Räikkönen. Nejdříve opustil trať v úseku Aintree, při návratu se dostal do hodin a narazil do zdi, podle Ferrari se jednalo o přetížení 47 g. Jeho vůz se nekontrolovaně odrazil zpět na rovinku Wellington Straight a Massa, který se předtím dost zdržel na startu, se mu dokázal vyhnout jen za cenu hodin. Problémy měl i projíždějící Kobajaši, který musel opustit trať. Poté, co Fin opustil vůz, bylo vidět, že kulhá. Podle posledních zpráv by se mělo jednat o naražené koleno. Sympatické je, že první věc, na kterou se po nehodě ptal, byl podle týmu Ferrari stav Felipeho Massy.
Závod byl okamžitě zastaven. K restartu závodu za safety carem mělo dojít až po opravě svodidel.
O velkém štěstí může mluvit Chilton, jehož vůz zasáhlo letící kolo. Chystal se do boxů na výměnu nosu, ale dojel tam už při vyvěšených červených vlajkách. Vysloužil si za to penalizaci průjezd boxovou uličkou, kterou musel absolvovat hned po restartu.
Mezitím ohlásil odstoupení ze závodu Massa, který si poškodil vůz o Räikkönenův monopost, zejména levé zadní kolo. Brazilec tak příliš neoslavil svůj 200. start v F1. Na startovním roštu došlo k několika výměnám pneumatik. Pérez, Grosjean, Vergne, Vettel a Ricciardo přezuli na tvrdé, Alonso naopak přešel na střední.
Závod byl restartován v 15:05 středoevropského letního času, safety car odjel s vozy jedno kolo, poté odbočil do depa a nechal je závodit.
Rosberg si pohlídal vedení před Rosbergem, Buttonem, Magnussenem, Hamiltonem a Vettelem. Následovali Hülkenberg, Ricciardo, Kvjat, Bottas a Bianchi.
Ve třetím kole byl Magnussen široký v Copse a Hamilton měl dost místa na jeho předjetí. V následujícím kole Angličan v Brooklands překonal Buttona a před sebou měl už jen Rosberga. Bottas mezitím ve Stowe předjel Hülkenberga a posunul se už na šesté místo. Na desátou příčku se prosadil Alonso a v šestém kole ve Woodcote předjel i devátého Kvjata.
Španěl vzápětí využil souboje Ricciarda s Hülkenbergem a ve Vale se dostal před Australana, brzy na to v Brooklands předjel i Němce. V devátém kole ho ve Stowe zdolal i Australan.
V desátém kole došlo ke kontaktu mezi Gutiérrezem a Maldonadem, po kterém Mexičan skončil hluboko v kačírku a Venezuelan se po torpédu od Mexičana krátce zvedl do vzduchu. Jeho monopost překvapivě neutrpěl výraznější újmu.
Jako první ze špičky zajel do boxů v jedenáctém kole Vettel. Mezitím Hamilton snížil ztrátu na Rosberga na méně než pět sekund. Ericsson odstoupil s poškozeným předním zavěšením.
Ve třináctém kole přišla smutná zpráva pro Alonsa, který dostal penalizaci 5 sekund stop and go, protože nestál správně na startovním roštu.
Skvěle jel Bottas, který ve čtrnáctém kole ve Stowe předjel Magnussena, po nevydařené kvalifikaci se posunul už na čtvrté místo. Hamilton už v té době snížil svou ztrátu na Rosberga na čtyři sekundy.
Navzdory penalizaci Alonso dál zářil a v šestnáctém kole ve Stowe předjel Magnussena, podobný krok se podařil i Vettelovi, který zdolal Hülkenberga, v sedmnáctém kole na stejném místě Bottas překonal Buttona. Ricciardo zde pak v osmnáctém kole zdolal Sutila.
Když Hamilton snížil ztrátu na tři sekundy, Rosberg na konci osmnáctého kola zajel do boxů, poté Němec ohlásil problémy s podřazováním. Brzy ale zajel nejrychlejší kolo.
Alonso tlačil na Buttona, ale ten si svou pozici zatím hlídal. Naopak Ricciardo v Brooklands překonal Hülkenberga.
Ve 24. kole zajel do boxů i Hamilton, na trať se vrátil se ztrátou 5,8 sekundy na Rosberga. V 26. kole zajel do boxů i Alonso, který zastávku musel spojit s penalizací.
Hamilton začal znovu Rosberga hned stahovat, následovali Bottas a Button, kteří stále neabsolvovali zastávku v boxech, Vettel, který předtím hezky předjel nyní šestého Magnussena, na sedmé pozici pokračoval Ricciardo a první desítku uzavírali Hülkenberg, Alonso a Kvjat.
Až v 28. kole zajel poprvé do boxů Magnussen, o kolo později Button, ale mezitím došlo ke klíčovému okamžiku závodu. V 29. kole Rosbergovi definitivně vypověděla službu převodovka. Po pokusech restartovat systém mu nezbylo než odstavit vůz v Becketts. Němec tak poprvé v sezoně nedokončil závod.
Bottas ve 32. kole poprvé zajel do boxů. Po zastávkách a odstoupení Rosberga se tak ustálilo pořadí Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Button, Alonso, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg a Vergne. Angličan vedl před Němcem o neuvěřitelných 41,7 sekundy. Navíc v Hangar Straight se na druhé místo posunul Bottas a Vettel raději zamířil pro nové pneumatiky. Na trať se vrátil pátý, ale velmi brzy ho předjel Alonso. Jakmile však Němec zahřál pneumatiky, okamžitě na Španěla začal útočit. Oba šampióni pak předvedli krásný souboj trvající několik kol.
V 41. kole zajel na druhou zastávku Hamilton. Vzhledem ke svému vysokému náskoku se o svou pozici nemusel bát, i když za ním jedoucí soupeři už se do boxů nechystali.
V 48. kole Vettel po několikátém pokusu v krásném souboji v nájezdu do první zatáčky překonal Alonsa. Button se mezitím snažil dohnat Ricciarda, ale stále ho od něj dělily čtyři sekundy.
Vepředu udržel vedení s přehledem Hamilton a dojel si v Silverstone pro svou druhou výhru (poprvé tu triumfoval v roce 2008 s mclarenem), letos triumfoval popáté a v kariéře po sedmadvacáté. V závodě si připsal i nejrychlejší kolo. Druhý dojel Bottas, třetí Ricciardo, který o necelou sekundu udržel třetí příčku před Buttonem, ten se tak ani popatnácté nedočkal na domácí půdě pódia, získal zde již třetí čtvrté místo.
Následovali Vettel, Alonso, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat a Vergne.
V šampionátu vede i přes dnešní odstoupení Rosberg se 165 body o čtyři body před Hamiltonem, třetí je Ricciardo s 98, následují Alonso (87) a Bottas (73). V Poháru konstruktérů vede Mercedes s 326 body, druhý Red Bull má 168, třetí je Ferrari se 106, čtvrtý už Williams se 103, následují Force India (91) a McLaren (90).
Příští závod se jede za dva týdny na Hockenheimu jako Velká cena Německa.
GP Velké Británie 2014 - závod
P. | Jezdec | Tým | Kolo | Čas/ztráta | Start |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 52 | 2:26:52.1 h | 6 |
2 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 52 | +30.1 s | 14 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 52 | +46.4 s | 8 |
4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 52 | +47.3 s | 3 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 52 | +53.8 s | 2 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 52 | +59.9 s | 16 |
7 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 52 | +1:02.5 min | 5 |
8 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 52 | +1:28.6 min | 4 |
9 | Daniil Kvjat | STR-Renault | 52 | +1:29.3 min | 9 |
10 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 51 | +1 kolo | 10 |
11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 51 | +1 kolo | 7 |
12 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 51 | +1 kolo | 11 |
13 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 51 | +1 kolo | 13 |
14 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 51 | +1 kolo | 12 |
15 | Kamui Kobajaši | Caterham-Renault | 50 | +2 kola | 22 |
16 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 50 | +2 kola | 17 |
17 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 49 | +3 kola | 20 |
- | Nico Rosberg | Mercedes | 28 | +24 kol | 1 |
- | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 11 | +41 kol | 21 |
- | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 9 | +43 kol | 19 |
- | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 0 | Nehoda | 15 |
- | Kimi Räikkönen | Ferrari | 0 | Nehoda | 18 |
Diskuse k článku