GP Rakouska 2018

Štítky: GP Rakouska Zveřejněno 25. 06 2018 — Tomáš Richtr

ČASOVÝ HARMONOGRAM VÍKENDU

Co Kdy Vysílá
1. trénink Pátek 13. 3.
02:00
Sport1
2. trénink Pátek 13. 3.
06:00
Sport1
3. trénink Sobota 14. 3.
04:00
Sport1
Kvalifikace
Sobota 14. 3.
07:00
Sport1
Studio F1 Neděle 15. 3.
05:00
Sport2
GP Austrálie Neděle 15. 3.
06:00
Sport2

Tipovací soutěž:

Entry for Mistrovství světa vozů formule 1 sezony 2018
No races available in this championship.
Race:
Fastest Lap
Pole
Position 1
Position 2
Position 3
Position 4
Position 5

Když Bernie Ecclestone loni oznámil, že se počínaje sezonou 2014 formule 1 vrátí do Rakouska, způsobil tím u středoevropských fanoušků velké pozdvižení. V pozitivním slova smyslu, pochopitelně. Tento přírůstek do kalendáře je v době, kdy královna motorsportu expanduje především na Blízký i Dálný východ, spíše výjimkou.

Závody Grand Prix mají v této alpské zemi dlouholetou tradici, první klání se na jejím území konalo již v roce 1964, nikoliv však na okruhu ve Spielbergu, nýbrž v nedalekém Zeltwegu. Posléze formule 1 na Rakousko nějaký čas zanevřela, vrátila se sem až v sezoně 1970, a to na nově vybudovaný Österreichring.

Pro řadu jezdců a týmů má zdejší trať speciální význam – svého prvního a zároveň posledního vítězství se tady například dočkal Vittorio Brambilla, který je rovněž jediným pilotem, jemuž se podařilo tohoto počinu dosáhnout jízdou pozpátku, to když se v poslední zatáčce dostal do smyku. Z týmů zde na kýžený triumf dosáhla americká stáj Penske, stalo se tak v roce 1976 zásluhou Johna Watsona. Naopak takový Niki Lauda si na výhru před domácími fanoušky musel počkat až do sezony 1984, v níž coby pilot McLarenu dosáhl na svůj třetí titul mistra světa.

Vzhledem k převládajícím názorům zpochybňujícím bezpečnost okruhu a sporům s místními farmáři se v roce 1987 formule 1 s Rakouskem opět na nějaký ten čas rozloučila. Zpět se vrátila až o deset let později, v té době již nesl okruh nacházející se na úpatí Štýrských Alp jméno A1Ring.

V průběhu následující ‚šestiletky‘ se fanouškům F1 ve spojitosti s Rakouskem zřejmě jako první vybaví nechvalně známý incident z roku 2002, kdy se vedení Ferrari rozhodlo aplikovat týmovou režii, během níž přikázalo vedoucímu Rubensi Barrichellovi pustit před sebe Michaela Schumachera, přestože se tehdy jednalo teprve o šestý závod sezony z celkových sedmnácti.

Poslední návrat na zrekonstruovaný A1Ring, respektive Red Bull Ring uskutečnila královna motorsportu v roce 2014.

Trať samotná se řadí k nejkratším v kalendáři – měří pouhých 4 326 metrů, přičemž závod vozů F1 se tradičně vypisuje na jednasedmdesát kol. Vzhledem k jejímu umístění v nejvyšším pohoří Evropy není divu, že je poměrně členitá. Obsahuje celkem devět zatáček, z nichž pouze dvě jsou pravé.

Pokud jde o nejlepší místa k předjíždění, ta se nacházejí vždy na konci táhlých rovinek, tedy v zatáčkách 1, 2 a 3.

dálka okruhu kol délka závodu
1 1964 Zeltweg 3200 105 336.000
2 1970 Osterreichring 5911 60 354.660
3 1971 Osterreichring 5911 54 319.194
4 1972 Osterreichring 5911 54 319.194
5 1973 Osterreichring 5911 54 319.194
6 1974 Osterreichring 5911 54 319.194
7 1975 Osterreichring 5911 29 171.419
8 1976 Osterreichring 5909.5 54 319.113
9 1977 Osterreichring 5942.4 54 320.890
10 1978 Osterreichring 5942.4 54 320.890
11 1979 Osterreichring 5942.4 54 320.890
12 1980 Osterreichring 5942.4 54 320.890
13 1981 Osterreichring 5942.4 53 314.947
14 1982 Osterreichring 5942.4 53 314.947
15 1983 Osterreichring 5942 53 314.926
16 1984 Osterreichring 5942 51 303.042
17 1985 Osterreichring 5942 52 308.984
18 1986 Osterreichring 5942 52 308.984
19 1987 Osterreichring 5942 52 308.984
20 1997 A1-Ring 4323 71 306.933
21 1998 A1-Ring 4319 71 306.649
22 1999 A1-Ring 4319 71 306.649
23 2000 A1-Ring 4326 71 307.146
24 2001 A1-Ring 4326 71 307.146
25 2002 A1-Ring 4326 71 307.146
26 2003 A1-Ring 4326 69 298.494
27 2014 Red Bull Ring 4326 71 307.020
28 2015 Red Bull Ring 4326 71 307.020
29 2016 Red Bull Ring 4326 71 307.020
30 2017 Red Bull Ring 4318 71 306.452

Mapa okruhu