GP Německa může být v mnoha ohledech rozhodující. Napoví o rozložení sil do zbytku sezony?

Německý závod se po roční pauze vrací do kalendáře formule 1. Minulý rok se nemohl uskutečnit kvůli finančním problémům legendárního Nürburgringu, letos se pojede na neméně ikonickém Hockenheimringu. Tento podnik by mohl hodně napovědět o tom, jak na tom jednotlivé týmy budou ve druhé fázi sezony. Následuje totiž třítýdenní letní pauza a během ní budou…

Štítky: Hockenheim Preview Zveřejněno 30. 07 2016 — Šimon Trantina

Německý závod se po roční pauze vrací do kalendáře formule 1. Minulý rok se nemohl uskutečnit kvůli finančním problémům legendárního Nürburgringu, letos se pojede na neméně ikonickém Hockenheimringu.

Tento podnik by mohl hodně napovědět o tom, jak na tom jednotlivé týmy budou ve druhé fázi sezony. Následuje totiž třítýdenní letní pauza a během ní budou stáje dle svého uvážení pracovat jak na autě pro příští rok, tak na tom letošním.

Na novou pozici ve Ferrari si bude zvykat dosavadní technický šéf Mattia Binotto, který nahradí ředitele tohoto oboru Jamese Allisona, který se rozhodl z Ferrari odejít. Binotto tak bude mít hlavní slovo o tom, kolik pozornosti bude věnováno letošnímu vozu a jak četné úpravy se na něm budou provádět.

Týmy také budou přehodnocovat proporce aut pro příští rok, protože ochranný systém Halo nakonec dle rozhodnutí strategické skupiny F1 „zdobit“ vozy formule 1 minimálně v roce 2017 nebude. Uvidí se však, jak tomu bude v roce 2018, protože „aeroscreen“ je již vyvíjen pro dlouhodobější využití.

Tradiční okruh Hockenheimring je takovou tratí, která vyžaduje velkou sílu motoru. Mělo by se zde tedy dařit Mercedesu, zatímco například McLaren-Honda neočekává plodný víkend. Na nové konfiguraci starého okruhu je hodně možností k předjíždění, naposledy, kdy se tu závodilo, bylo předjížděcích manévrů k vidění 67.

Pirelli zvolilo pro Velkou cenu Německa super-měkkou, měkkou a středně tvrdou sadu pneumatik. Hockenheim není příliš náročnou tratí co do opotřebení pneumatik, ale na fialovou ultra-měkkou sadu to není. Bíle označená středně měkká sada zůstala v Maďarsku téměř nevyužita, a tak tomu zůstane zřejmě i v Německu, takže strategie pro závod se s vysokou pravděpodobností budou skládat ze stintů na červených super-měkkých a žlutých měkkých sadách.

Vítěz na Hockenheimringu startoval odjinud než z první řady pouze třikrát. Dokázal to Eddie Irvine z pátého místa, Rubens Barrichello z osmnáctého a v posledním případě Fernando Alonso z třetího v roce 2005.

I když Ferrari půjde do Velké ceny Německa doposud bez výhry v letošním ročníku, může očekávat silnější víkend, jelikož se mu zde v minulosti dařilo. Tým z Maranella zde zvítězil jedenáctkrát, což je rekord ze všech konstruktérů a okruhů.

Německý podnik bude tím prvním, do kterého bude Lewis Hamilton, který na Hockenheimu zvítězil v roce 2008, letos vstupovat jako lídr mistrovství světa jezdců. Jeho týmový kolega Nico Rosberg, který je po úpadku výsledků v evropské části sezony na druhém místě 6 bodů za Hamiltonem, zde v roce 2014 získal pole position a následně i vítězství v závodě. Jedná se navíc o Rosbergův domácí závod, takže u něj lze očekávat zvýšenou motivaci.

I někteří jezdci z nižších částí pole budou vstupovat do GP Německa na úspěšné vlně. Felipe Nasr se dostal do druhé části kvalifikace dvakrát z posledních velkých cen a výhodu v kvalifikacích měl v poslední době oproti svému týmovému kolegovi Kevinu Magnussenovi i Jolyon Palmer.

Daniel Ricciardo tento víkend zaznamená svůj stý start ve formuli 1 a stane se tak čtvrtým Australanem, kterému se tohoto milníku podařilo dosáhnout. Tři předchozí závodníci, kteří to zvládli, jsou Mark Webber, Jack Brabham a Alan Jones.

Čtěte dále: Video: Sebastian Vettel o domácí Velké ceně Německa

Vyhraje Nico Rosberg opět svou domácí Velkou cenu a převezme tak vedení v šampionátu?

Vyhraje Nico Rosberg opět svou domácí Velkou cenu a převezme tak vedení v šampionátu?

Diskuse k článku

Napsat komentář