GP Maďarska 2018

Štítky: GP Maďarska Zveřejněno 23. 07 2018 — Tomáš Richtr

ČASOVÝ HARMONOGRAM VÍKENDU

CoKdyVysílá
1. tréninkPátek 13. 3.
02:00
Sport1
2. tréninkPátek 13. 3.
06:00
Sport1
3. tréninkSobota 14. 3.
04:00
Sport1
Kvalifikace
Sobota 14. 3.
07:00
Sport1
Studio F1Neděle 15. 3.
05:00
Sport2
GP AustrálieNeděle 15. 3.
06:00
Sport2

Tipovací soutěž:

Entry for Mistrovství světa vozů formule 1 sezony 2018
No races available in this championship.
Race:
Fastest Lap
Pole
Position 1
Position 2
Position 3
Position 4
Position 5

Vítězové GP Maďarska

Ročník Vítěz Vůz Motor Čas
1986 Nelson Piquet Williams FW11 Honda 1.5 V6T 2:00’34.508
1987 Nelson Piquet Williams FW11B Honda 1.5 V6T 1:59’26.793
1988 Ayrton Senna McLaren MP4-4 Honda 1.5 V6T 1:57’47.081
1989 Nigel Mansell Ferrari 640 Ferrari 3.5 V12 1:49’38.650
1990 Thierry Boutsen Williams FW13B Renault 3.5 V10 1:49’30.597
1991 Ayrton Senna McLaren MP4-6 Honda 3.5 V12 1:49’12.796
1992 Ayrton Senna McLaren MP4-7A Honda 3.5 V12 1:46’19.216
1993 Damon Hill Williams FW15C Renault 3.5 V10 1:47’39.098
1994 M.Schumacher Benetton B194 Ford Zetec-R 3.5 V8 1:48’00.185
1995 Damon Hill Williams FW17 Renault 3.0 V10 1:46’25.721
1996 J.Villeneuve Williams FW18 Renault 3.0 V10 1:46’21.134
1997 J.Villeneuve Williams FW19 Renault 3.0 V10 1:45’47.149
1998 M.Schumacher Ferrari F300 Ferrari 3.0 V10 1:45’25.550
1999 Mika Häkkinen McLaren MP4-14 Mercedes 3.0 V10 1:46’23.536
2000 Mika Häkkinen McLaren MP4-15 Mercedes 3.0 V10 1:45’33.869
2001 M.Schumacher Ferrari F2001 Ferrari 3.0 V10 1:41’49.675
2002 R.Barrichello Ferrari F2002 Ferrari 3.0 V10 1:41’49.001
2003 Fernando Alonso Renault R23B Renault 3.0 V10 1:39’01.460
2004 M.Schumacher Ferrari F2004 Ferrari 3.0 V10 1:35’26.131
2005 Kimi Räikkönen McLaren MP4-20 Mercedes 3.0 V10 1:37’25.552
2006 Jenson Button Honda RA106 Honda 2.4 V8 1:52’20.941
2007 Lewis Hamilton McLaren MP4-22 Mercedes 2.4 V8 1:35’52.991
2008 H.Kovalainen McLaren MP4-23 Mercedes 2.4 V8 1:37’27.067
2009 Lewis Hamilton McLaren MP4-24 Mercedes 2.4 V8 1:38’23.876
2010 Mark Webber Red Bull RB6 Renault 2.4 V8 1:41’05.571
2011 Jenson Button McLaren MP4-26 Mercedes 2.4 V8 1:46’42.337
2012 Lewis Hamilton McLaren MP4-27 Mercedes 2.4 V8 1:41’05.503
2013 Lewis Hamilton Mercedes F1 W04 Mercedes 2.4 V8 1:42’29.445
2014 Daniel Ricciardo Red Bull RB10 Renault 1.6 V6T 1:53’05.058
2015 Sebastian Vettel Ferrari SF15-T Ferrari 1.6 V6T 1:46’09.985
2016 Lewis Hamilton Mercedes F1 W07 Hybrid Mercedes 1.6 V6T 1:40’30.115
2017 Sebastian Vettel Ferrari SF70H Ferrari 1.6 V6T 1:39’46.713

Historie závodů označených jako velké ceny a pořádaných na území Maďarska sahá až do třicátých let minulého století. Tehdy se na pětikilometrovém okruhu situovaném v jednom z budapešťských parků proháněly za přítomnosti tisíců diváků vozy ikonických značek předválečné éry, jakými byly například Mercedes-Benz, Alfa Romeo či Auto Union. Druhá světová válka a následně i Železná opona ovšem znamenaly, že se vrcholový motorismus z této středoevropské země na dlouhých padesát let naprosto vytratil.

Návrat Maďarska do světa velkých cen přišel až v roce 1986. Vedení formule 1 dlouhou dobu usilovala o pořádání závodu v některé ze zemí východního bloku. Za hlavního favorita bylo považováno Rusko, jednání ale nakonec ztroskotala, a tak se štěstí usmálo právě na Maďarsko.

Mezi prvními návrhy bylo uspořádat velkou cenu v ulicích Budapeště, posléze byla nicméně odsouhlasena varianta výstavby zbrusu nového okruhu nedaleko hlavního města.

Premiérovou Velkou cenu Maďarska navštívilo v roce 1986 úctyhodných 200 000 diváků, takže z marketingového hlediska se jednalo o obrovský úspěch. Od té doby je Hungaroring pravidelným hostitelem Grand Prix.

Okruhu je vzhledem k jeho tvaru přezdíváno Mickey Mouse a mnozí jej můžou rovněž znát pod přezdívkou Monte Carlo Východu. To proto, že zdejší trať je velmi úzká a dosti špatně se na ní předjíždí.

Ze čtrnácti zatáček, které okruh nabízí, je osm pravých a šest levých. S celkovou délkou 4 381 metrů je Hungaroring jen nepatrně delší než kanadský Circuit Gilles Villeneuve a řadí se tedy mezi nejkratší v kalendáři, přičemž piloti jej vždy v neděli odpoledne musejí obkroužit celkem sedmdesátkrát.

Jedná se o okruh, který klade důraz na vysoký přítlak a dobrou trakci, maximální rychlost zde vzhledem k několika krátkým rovinkám nehraje až takovou roli.

Speciální vzpomínky pak na Hungaroring mají bezesporu Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button a Heikki Kovalainen, a to z toho důvodu, že se právě tady dočkali svých prvních vítězství v rámci formule 1.

Mapa okruhu