GP Itálie bude v kalendáři dalších 6 let!
Monoposty formule 1 se budou v chrámu rychlosti prohánět až do roku 2031.
Formule 1 do Itálie zkrátka patří. Ještě aby ne, když se jedná o domácí závod legendární stáje z Maranella. Ať už se jede na Monze, nebo Imole, tak nadšení Tifosi sálá na míle daleko. Není proto divu, že šampionát potvrdil setrvání okruhu Autodromo Nazionale di Monza v kalendáři F1 na alespoň dalších šest let, přičemž měl kontrakt vypršet příští rok.
Itálie je neodmyslitelnou součástí, neboť se zde nepřetržitě závodí od roku 1922, vyjma let 1937, 1947, 1948 a 1980. Dokonce ani pandemie koronaviru jej nepostihla a jako jeden z mála okruhů hostil velkou cenu i během lockdownu, přesto, že hrozilo, že už se tam nebude jezdit kvůli špatným podmínkám. Okruh ale prošel díky podpoře vlády moderznizací, čímž se zachránil.
Na Monze došlo k mnoho nezapomenutelným a historickým okamžikům, jako je nečekané vítězství Sebastaina Vettela ve voze stáje Toro Rosso (dnešní VCARB, pozn. red.) v propršené velké ceně roku 2008, nebo šokující triumf Pierra Gaslyho o 12 let později taktéž v týmu se sídlem v italské Faenze.
V roce 2024 prošla trať modernizací kvůli bezpečnosti, ale také aby měli fanoušci lepší zážitek. Zároveň byla dráha přeasfaltována a byly opraveny podchody. Letos bylo svědky triumfu Charlese Leclerca 335 000 diváků, díky čemuž se stal pro Tifosi modlou, jelikož čekali na vítězství pilota Ferrari dlouhých devět let.
“Je pro nás velkou ctí, že můžeme pojistit formuli 1 v Monze na dalších šest let,” pochvaluje si prezident italského automobilového klubu Angelo Sticchi Damani prodloužení smlouvy, ale zároveň si uvědomuje, že to není pouze o historii. Pro rok 2025 se zaměří na zlepšení nabídky v hospitality. “Monza je nejstarší závodní tratí na světě v kalendáři šampionátu a je symbolem historie motorsportu, ale samotná historie už nestačí.”