GP Číny 2018
Přehledný rozcestník a souhrn těch nejdůležitějších informací týkajících se GP Číny 2018 ve dnech 13. – 15. dubna 2018.
Ten pocit, když se další závod #F1 jede hned nadcházející víkend #ChineseGP https://t.co/j0cEPXdja4 pic.twitter.com/vf8F5BlkxR
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) 11. dubna 2018
ČASOVÝ HARMONOGRAM VÍKENDU
Co | Kdy | Vysílá |
---|---|---|
1. trénink | Pátek 13. 3. 02:00 | Sport1 |
2. trénink | Pátek 13. 3. 06:00 | Sport1 |
3. trénink | Sobota 14. 3. 04:00 | Sport1 |
Kvalifikace | Sobota 14. 3. 07:00 | Sport1 |
Studio F1 | Neděle 15. 3. 05:00 | Sport2 |
GP Austrálie | Neděle 15. 3. 06:00 | Sport2 |
Tipovací soutěž:
Zvolené tvrdosti pneumatik
Zvolené směsi na další velké ceny
Okruh v Šanghaji je dalším z řady takzvaných ‚Tilkedromů‘, jež se v kalendáři formule 1 objevily poměrně nedávno. Historicky první závod se zde konal v roce 2004 a jeho vítězem se stal pilot Ferrari Rubens Barrichello. Tehdy Velkou cenu Číny navštívilo úctyhodných 260 tisíc diváků. Během následujících let však šla návštěvnost rapidně dolů, načež se dostala až do takové fáze, kdy jsou celé tribuny zakryté obrovskými reklamními bannery. To vše navzdory skutečnosti, že okruh samotný se řadí k jedněm z nejmodernějších na světě – infrastruktura je zde na velmi vysoké úrovni, do centra Šanghaje je to jen několik málo kilometrů a z hlavní tribuny je vidět na více než 80% tratě.
Při jejím návrhu vycházeli architekti Hermann Tilke a Peter Wahl z čínského znaku ‚šang‘, což by se dalo volně přeložit jako ‚vysoko‘. Další významné symboly této miliardové země pak reprezentují například budovy zázemí týmů, které připomínají proslulou zahradu Jujan.
Z jezdeckého pohledu čítá okruh celkem šestnáct zatáček, z nichž se devět točí na pravou ruku a sedm na levou. Velmi zajímavým úsekem trati je série zatáček 1, 2 a 3. První dvě z nich jsou pravotočivé, přičemž se postupně utahují jako šnečí ulita, ve třetí pak musí piloti rychle trhnout volantem doleva, aby měli co nejlepší nájezd na lomenou rovinku mezi zatáčkami 4 a 6.
Co se aerodynamiky týče, na tu je nejnáročnější prostřední sektor, neboť obsahuje dvojici vysokorychlostních zatáček 7 a 8, které jsou z hlediska času na kolo naprosto klíčové. V sektoru číslo 3 hraje naopak nejdůležitější roli co nejmenší odpor vzduchu a zároveň co největší výkon motoru, jelikož zde jezdci musejí zdolat rovinku o velikosti jedenácti fotbalových hřišť. Na jejím konci následuje vlásenka, která je přivede k poslední zatáčce okruhu a nájezdu do prostoru startu a cíle. Celý tento proces pak během nedělního odpoledne musejí zopakovat šestapadesátkrát.